YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Kolejna porcja statystyk związanych z marketingiem wideo!

Co jakiś czas namierzamy dla Was artykuły agregujące statystyki związane z wideomarketingiem. Jeśli pracujecie w tej branży, sami wiecie jak cenne są to dane jeśli chodzi o dobre przygotowanie prezentacji, raportów czy spotkań z klientami. Oto kolejna porcja statystyk związanych z wideo w sieci!

Zanim przejdziesz do dalszej części tego artykułu, polecam otworzyć w nowych kartach poniższe teksty, w których znajdziesz jeszcze więcej danych, które możesz wykorzystać w swoich działaniach wideomarketingowych:

Karty pootwierane? Zaległe statystyki przyswojone? No to zapraszam na kolejną dawkę liczb!

Media społecznościowe

  • Każdego dnia, na Facebooku, wyświetlanych jest ponad 8 miliardów filmów. Szacuje się, że to więcej niż 100 milionów godzin materiału wideo!
  • Codziennie, na Snapchacie oglądanych jest ponad 10 miliardów filmów.
  • Każdego tygodnia, 45% użytkowników serwisów społecznościowych ogląda materiały wideo na YouTube lub Facebooku przez więcej niż godzinę!
  • 82% użytkowników Twittera ogląda filmy wideo na tej właśnie platformie.
  • Gdyby filmy oglądane każdego dnia na Periscope zmontować w jeden materiał, trwałby on 110 lat!
  • 500 milionów ludzi, codziennie ogląda materiały wideo na Facebooku.
  • Każdego dnia, na YouTube oglądane są filmy, których sumaryczna długość przekracza 500 milionów godzin.
  • 1/3 użytkowników internetu na całym świecie posiada konto na YouTube.

Marketing

  • Konsumencie 4 razy częściej wybierają treści wideo dotyczące produktów, w porównaniu do materiałów, które trzeba czytać.
  • Materiały wideo udostępniane są 1200% razy częściej niż materiały z tekstem i linkami.
  • Materiały wideo dają wzrost organicznego ruchu z wyszukiwarek na pozomie 157%.
  • Wideo na landing page danego produktu lub marki może zwiększyć konwersję aż o 86%.
  • 65% konsumentów chętniej decyduje się na zakup produktu online po zapoznaniu się z materiałem wideo, który jest z nim związany.
  • Fakt posiadania wideo na landing page o 53% podnosi szanse na pozycjonowanie w pierwszych wynikach wyszukiwarki.
  • Czterech na pięciu konsumentów chętniej kupuje produkty online po zapoznaniu się z filmem na dany temat.
  • Szacuje się, że jeszcze przed 2020 rokiem, materiały wideo będą wypełniały 80% ruchu w internecie!
  • Dodawanie filmów do wiadomości e-mail może przyczynić się do wzrostu klikalności w nasz mailing od 200 do 300%.
  • 75% użytkowników odwiedza stronę internetową danej marki po obejrzeniu materiału wideo.
  • Ludzie spędzają średnio 2,6 raza więcej czasu na stronach, które oferują materiały wideo, w porównaniu do tych na których znajdziemy tylko tekst.
  • Każdego miesiąca, użytkownicy sieci spędzają średnio 16 minut na oglądaniu materiałó∑ wideo.
  • 92% użytkowników, którzy oglądają materiały wideo na urządzeniach mobilnych, dzieli się filmami z innymi.

Jak zwykle, do niektórych z tych danych podchodziłbym ostrożnie i traktował je jako ciekawostki. Wszystkie dokładne źródła możecie jednak znaleźć na stronie Business2Community, gdzie udało mi się namierzyć powyższe zestawienie. Tam też szukajcie dokładniejszych analiz, z których wynikają powyższe dane.