YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Krótkie wideo w lipcu: marki na Instagramie oraz Vine

Patrząc na temperaturę za oknem stwierdziłem, że nie możemy dzisiaj serwować niczego, co dodatkowo obciąży umysły naszych czytelników. Będzie więc lekko i przyjemnie. Na ten upalny początek tygodnia przygotowałem zestawienie 5 krótkich form wideo od marek, które w lipcu cieszyły się dużą popularnością na Instagramie i Vine.

Ben & Jerrys

Ekipa z jedzeniowej sekcji serwisu Buzz Feed już dawno odkryła, że krótkie filmiki prezentujące przygotowywanie najróżniejszych przekąsek i łakoci to viralowy strzał w dziesiątkę. Producent lodów Ben & Jerrys na swoim Instagramie również wykorzystuje naszą słabość do jedzenia. Ich profil obserwuje obecnie przeszło 54 tysiące osób. Dużymi sukcesami może się pochwalić seria krótkich filmików prezentujących proste przepisy lub kuchenne sztuczki, w których pojawiają się produkty Ben & Jerrys. Najnowsza produkcja to babka, do wykonania której wystarczą lody wiśniowe, kilka jajek, kakao i woda. Wideo zebrało do tej pory ponad 11 tysięcy polubień. Sprytnym posunięciem jest linkowanie „po więcej” pod każdym z filmików. Ciekawscy, którzy chcą wykonać przepis samodzielnie, generują dodatkowo ruch na stronie Ben & Jerrys, gdzie umieszczono dokładne wskazówki przygotowania ciasta.

AnastasiaBeverleyHills

Producent kosmetyków, AnastasiaBeverelyHills, zgromadził do tej pory niemal 6 milionów obserwatorów swojego konta na Instagramie. Marka udowadnia, że długie tutoriale prezentujące nakładanie makijażu z powodzeniem można zastąpić znacznie krótszą formą. Co ciekawe, marka działa również na YouTube i tam nie może pochwalić się tak spektakularnymi wynikami. Tylko w lipcu Instagram marki wygenerował ponad 7 milionów wyświetleń. Dla porównania na Facebooku był to zaledwie milion, a na YouTube skromne 32 tysiące odwiedzin…

GoPro

GoPro jest marką, która ma chyba najłatwiejsze zadanie jeśli chodzi o produkcję contentu wideo. Tworzą go sami użytkownicy. Na oficjalnych kanałach marki pojawiają się czasami ich własne produkcje. Ta, która podbiła internet w lipcu, jest moim ulubionym viralem ubiegłego miesiąca. Wiewiórka na nartach wodnych zdobyła milion wyświetleń na Instagramie, 302 tysiące polubień oraz 37 tysięcy komentarzy.

Arbys

W kalendarzu wciąż pojawiają się nowe święta. 17 lipca obchodziliśmy na przykład światowy dzień Emoji. Okazję wykorzystała marka Arbys tworząc odpowiedni filmik opublikowany w serwisie Vine. Produkcja zaliczyła już prawie 80 tysięcy wyświetleń. Jestem ciekaw czy jakakolwiek polska marka wykorzystała to mocno nieszablonowe święto w swoich działaniach promocyjnych. Takie ciekawostki zawsze zwracają uwagę internautów.

Mashable

Mashable to kolejny, po AnastasiaBeverleyHills, przykład marki, która w trudny do wytłumaczenia sposób spodobała się jednej konkretnej społeczności. Tym razem chodzi o użytkowników serwisu Vine. Powyższy filmik wygenerował już ponad 104 tysiące wyświetleń. W czerwcu liczba odtworzeń filmów zarówno na Facebooku jak i na Vine wynosiła nieco ponad 7 milionów. Warto jednak zauważyć, że na pierwszym z wymienionych serwisów marka może pochwalić się ponad 3 milionami osób, które obserwują stronę. Na Vine to niespełna 200 tysięcy. Wyniki robią więc ogromne wrażenie.

Źródło: ReelSEO