
Sieć partnerska LifeTube podsumowała właśnie wyniki na 2018 rok. Twórcy zrzeszeni pod ich skrzydłami zarobili prawie 8 milionów złotych więcej w porównaniu do ubiegłorocznych statystyk. Spółka zanotowała równocześnie wzrost przychodów na poziomie 38%.
Często pytacie nas jak kształtują się ceny współpracy z influencerami działającymi na YouTube. Wszystko zależy oczywiście od skali przedsięwzięcia, ale raport zaprezentowany przez LifeTube pokazuje, że mogą to być naprawdę duże pieniądze. Najdroższa kampania przeprowadzona w 2018 roku z youtuberami kosztowała 1,5 miliona złotych! W 2018 udało się przeprowadzić aż 1359 akcji marek z twórcami zrzeszonymi w LifeTube (1 współpraca oznacza pakiet świadczeń 1 influencera w 1 kampanii). Oznacza to, że zespół agencji wraz z twórcami realizował średnio 5,4 kampanii dziennie! Średni koszt jednej kampanii to 9,5 tysiąca złotych.
500 twórców zrzeszonych w sieci LifeTube ma łącznie 87 milionów subskrypcji, czyli aż o 60% więcej w porównaniu do 2017 roku. Suma wyświetleń ze wszystkich kanałów współpracujących z MCN’em osiągnęła łącznie 7 miliardów wyświetleń. To zasługa ponad 46,5 tysiąca filmów, które zostały opublikowane w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wszystkim youtuberom agencja wypłaciła w 2018 roku 23 miliony złotych, notując tym samym wzrost o 51% w porównaniu do 2017 roku.
(…) W przyszłym roku zamierzamy jeszcze więcej czerpać z synergii partnerskich działań, a naszym wspólnym celem jest umacnianie rynku i realizowanie coraz lepszych projektów. Mam nadzieję, że rok 2019 będzie rokiem profesjonalnych i ciekawych współprac branży influencer marketingu. – komentuje Paweł Stano, prezes LifeTube.
Wskaźniki finansowe to jednak nie wszystko. W tym roku kampanie, przy których współpracował LifeTube (lub w ramach których koordynował współpracę influencerów) zdobyły łącznie aż 43 nagrodyna najważniejszych, branżowych konkursach na świecie – w tym Cannes Lions, Mixx Awards, Effie czy Golden Arrow.
Poniżej możecie zobaczyć infografikę podsumowującą 2018 rok w LifeTube:
