YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

23 miliony złotych dla twórców zrzeszonych pod skrzydłami LifeTube!

Sieć partnerska LifeTube podsumowała właśnie wyniki na 2018 rok. Twórcy zrzeszeni pod ich skrzydłami zarobili prawie 8 milionów złotych więcej w porównaniu do ubiegłorocznych statystyk. Spółka zanotowała równocześnie wzrost przychodów na poziomie 38%.

Często pytacie nas jak kształtują się ceny współpracy z influencerami działającymi na YouTube. Wszystko zależy oczywiście od skali przedsięwzięcia, ale raport zaprezentowany przez LifeTube pokazuje, że mogą to być naprawdę duże pieniądze. Najdroższa kampania przeprowadzona w 2018 roku z youtuberami kosztowała 1,5 miliona złotych! W 2018 udało się przeprowadzić aż 1359 akcji marek z twórcami zrzeszonymi w LifeTube (1 współpraca oznacza pakiet świadczeń 1 influencera w 1 kampanii). Oznacza to, że zespół agencji wraz z twórcami realizował średnio 5,4 kampanii dziennie! Średni koszt jednej kampanii to 9,5 tysiąca złotych.

500 twórców zrzeszonych w sieci LifeTube ma łącznie 87 milionów subskrypcji, czyli aż o 60% więcej w porównaniu do 2017 roku. Suma wyświetleń ze wszystkich kanałów współpracujących z MCN’em osiągnęła łącznie 7 miliardów wyświetleń. To zasługa ponad 46,5 tysiąca filmów, które zostały opublikowane w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wszystkim youtuberom agencja wypłaciła w 2018 roku 23 miliony złotych, notując tym samym wzrost o 51% w porównaniu do 2017 roku.

(…) W przyszłym roku zamierzamy jeszcze więcej czerpać z synergii partnerskich działań, a naszym wspólnym celem jest umacnianie rynku i realizowanie coraz lepszych projektów. Mam nadzieję, że rok 2019 będzie rokiem profesjonalnych i ciekawych współprac branży influencer marketingu. – komentuje Paweł Stano, prezes LifeTube.

Wskaźniki finansowe to jednak nie wszystko. W tym roku kampanie, przy których współpracował LifeTube (lub w ramach których koordynował współpracę influencerów) zdobyły łącznie aż 43 nagrodyna najważniejszych, branżowych konkursach na świecie – w tym Cannes Lions, Mixx Awards, Effie czy Golden Arrow.

Poniżej możecie zobaczyć infografikę podsumowującą 2018 rok w LifeTube: