YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Listopadowy raport Muse: Najlepsze marki na polskim YouTube

Dziś mamy dla was kolejny raport od Muse, dotyczący tego, jak radzą sobie marki na YouTube. Po raz pierwszy, badania obejmują branże, które były już analizowane. Sprawdźmy jak zmieniły się wyniki, na przestrzeni ostatnich miesięcy.

Listopadowy raport Muse objął pięć sektorów różnych sektorów. Są to: elektronika, telekomunikacja, kluby piłkarskie, kosmetyki i kanały TV. Sprawdźmy, kto radzi sobie najlepiej.

Elektronika

W tej branży, dzieje się naprawdę dużo, jeśli chodzi o polski YouTube. Marki ukierunkowane są na indywidualnych klientów. Duże budżety na kampanie pozwalają skutecznie promować produkowane treści.

Zrzut ekranu 2015-12-14 o 17.19.52

Najczęściej wyświetlany polski kanał o elektronice to Samsung Polska. Co ciekawe, liczba wyświetleń, w porównaniu do tego co działo się w czerwcu 2015, spadła prawie o połowę. Z zestawienia wypadły kanały Lenovo Polska i LG Polska. Jak twierdzą eksperci z Muse, zabrakło treści viralowych. W rankingu pojawił się za to Huawei Polska. Marka zawdzięcza swoją popularność współpracy z Robertem Lewandowskim. Jeśli chodzi o liczbę subksrypcji, na pierwszym miejscu pojawiło się PlayStation Polska EXTRA. Znajdujące się na drugiej pozycji Lenovo Polska ma niemal trzykrotnie mniejszą liczbę stałych widzów. Przyrost subskrypcji jest jednak mniejszy niż w poprzednich miesiącach. Często publikowane materiały nie zainteresowały zwolenników konsoli Sony. W listopadzie największą liczbę subskrypcji zdobyło Lenovo. Trzecie miejsce zajął kanał Samsunga, mimo że nie jest on odpowiednio zoptymalizowany.

Telekomunikacja

Telekomy są już na YouTube dość długo. Tym samym mogą pochwalić się udanymi działaniami w serwisie. Firmy wykorzystują YouTube by dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i efektywnie promować swoje usługi.

Zrzut ekranu 2015-12-14 o 17.20.08

Podobnie jak w czerwcu, najpopularniejszym kanałem było Orange. Ich kampanie przyniosły największą liczbę wyświetleń. Drugie miejsce zajmuje TmobilePL. Marka zawdzięcza ten wynik kampanii z udziałem Tomasza Kota. Jeśli chodzi o liczbę subksrypcji, prowadzi jednak Play. W ciągu ostatnich miesięcy, marka zanotowała duży przyrost stałych widzów, wyprzedzając kanał PLUSPL. Zdaniem ekspertów z Muse, Play zawdzięcza swój sukces angażowaniu atrakcyjnych dla widzów gwiazd sportu. Wynika to również z różnorodności materiałów, pojawianiu się nowych formatów i kampanii z Królem Julianem. Tylko w listopadzie, kanał zasubskrybowało ponad 2 tysiące nowych widzów.

Kluby piłkarskie

Klub piłkarski to w dzisiejszych czasach również marki. Działania na YouTube pozwalają zwiekszyć sprzedaż biletów i gadżetów.

Zrzut ekranu 2015-12-14 o 17.20.24

Najczęściej oglądany kanał należy do Legii Warszawa. Ponad milion wyświetleń to zasługa skutecznego angażowania widzów. Drugie miejsce należy do Lecha Poznań. Pomimo częstego umieszczania wideo, kanał nie dociera jednak do wielu odbiorców. Jeśli chodzi o liczbę subksrypcji, sytuacja na podium nie zmieniła się od czasu ostatniego zestawienia. Kanał Legii Warszawa, co miesiąc zyskuje około 1000 subksrypcji. W przypadku Lecha Poznań, wskaźnik pozyskiwania nowych subksrybentów spadł.

Kosmetyki

Odbiorcami kanałów kosmetycznych są przede wszystkim kobiety. Działania na YouTube wspierają sprzedaż indywidualnych konsultantów i sieci dystrybucji. Najlepsze kanały w branży świetnie radzą sobie z angażowaniem odbiorców. Nie brakuje również udanych współpracy z twórcami. YouTube to doskonałe miejsce na promocje kosmetyków. Odbiorca może zobaczyć jak wygląda produkt i bez konieczności wychodzenia z domu, sprawdzić jak działa.

Zrzut ekranu 2015-12-14 o 17.20.34

W czołówce pojawiło się wiele zmian, jeśli porównać wyniki z czerwcowym raportem Muse. Wynika to z braku aktywności niemal wszystkich marek. Najczęściej oglądanym kanałem był L’Oreal Paris Polska. Pierwsze miejsce to zasługa kampanii, która odbyła się jeszcze na początku października. Jeśli chodzi o liczbę subksrypcji, na pierwszym miejscu znajduje się MakeupTV. Kanał udowadnia, że systematycznie publikowane treści dają dobre wyniki jeśli chodzi o liczbę subksrybentów. MakeupTV to kanał na którym warto się wzorować. Odwiedzając go, możemy mieć pewność, że od poniedziałku do piątku, znajdziemy tam nowe materiały. Regularność świetnie podtrzymuje też kontakt z widzami.

Kanały TV

YouTube nie jest jeszcze zagrożeniem i realną konkurencją dla telewizji. Można powiedzieć, że w dzisiejszych czasach, świetnie dopełnia działania promocyjne kanałów TV.

Zrzut ekranu 2015-12-14 o 17.20.41

Jeśli chodzi o liczbę wyświetleń, kanał Telewizji Polskiej wyprzedziła ostatnio stacja Disney Junior Polska. Jak donosi Muse, wynika to z dużych nakładów finansowych, przeznaczonych na promocję. Telewizja Polska wciąż prowadzi jeśli chodzi o liczbę subksrypcji. Ofensywa Disney Channel Polska może to jednak szybko zmienić. Twórcy kanału itvp wiedzą jednak dobrze, jakie treści są atrakcyjne dla ich widzów. Na kanale Telewizji Polskiej bardzo często publikowane są treści rozrywkowe, co owocuje przyrostem nowych subksrypcji. Jeśli chodzi o interakcje, dominuje kanał 4funTV. Co ciekawe, ostatnie wideo pojawiło się tam pod koniec 2013 roku. Atrakcyjne materiały wciąż cieszą się jednak ogromną popularnością.

Pełną wersję raportu znajdziecie pod TYM LINKIEM.