YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Martin Stankiewicz po raz kolejny łączy siły z Coca-Colą na święta!

W ubiegłym tygodniu, jak co roku, podsumowaliśmy najciekawsze viralowe reklamy świąteczne. Skupiliśmy się jednak na produkcjach zagranicznych, więc dziś, dla wyrównania sił mamy dla was rodzimą produkcję od Martina Stankiewicza. Dowiedzieliśmy się co nieco o kulisach filmu “Jak Mikołaj” i poznaliśmy zamysł twórcy, który już po raz czwarty podjął świąteczną współpracę z marką Coca-Cola.

„Jak Mikołaj (Mikołaj vs Świat)” to połączenie pasji youtubera i profesjonalnej produkcji. Jak informuje sam twórca, takich filmów możemy spodziewać się na jego kanale w nadchodzącym roku. Pomysł na teledysk pojawił się w październiku, a pierwsze kroki w jej realizacji autorzy stawiali w studio nagraniowym, gdzie powstała świąteczna piosenka. Za wokal odpowiadał Szymon Żurawski – wokalista, twórca i lider młodego zespołu „szymonmówi”. Szymon wraz z Martinem napisali tekst i z pomocą członków zespołu stworzyli aranżację muzyczną. Efekty tej współpracy Stankiewicz przeniósł na ekran – stworzył scenariusz do filmu, wyreżyserował go, a także odegrał główną rolę w teledysku. Największa magia działa się na planie, gdzie przez dwa dni, ponad 90 osób pracowało na efekt finalny. Skala projektu była wyzwaniem dla twórcy i równocześnie spełnieniem jego marzenia, o przeniesieniu internetowego wideo w nowy wymiar.

“Moje świąteczne projekty są podsumowaniem całego, rocznego dorobku. Parafrazując – jaki film świąteczny, taki cały rok. Tegoroczna kampania Coca-Cola zachęca do dzielenia się dobrem i poświęcenia swojej uwagi drugiej osobie. Uznałem to za fantastyczny punkt wyjścia do mikołajowej, nieco abstrakcyjnej historii. Chciałem też, żeby ta piosenka była hołdem i nawiązaniem do wszystkich świątecznych zagranicznych hitów z lat 80. i wczesnych 90. Szczególną inspiracją był dla mnie utwór Blobby”, który w ‘93 szturmem podbił wszystkie rankingi, będąc równocześnie określany najgorszą piosenką świata. Czy można wyobrazić sobie bardziej przewrotną inspirację? Ale na poważnie: chciałem ten projekt zrealizować w pełni profesjonalnie, nie idąc na kompromisy. Do współpracy zaprosiłem więc Warsaw Production,  ludzi, z którymi miałem przyjemność pracować przy okazji tworzenia „Czarnego Lusterka”. Wiedziałem jednak, że cały czas chcę zachować trzon swej youtube’owej ekipy. Połączenie naszej pasji i zaangażowania  z profesjonalizmem i doświadczeniem ekipy, którą zebrała Zosia Jezierska, sprawiło, że ten projekt nie mógł się nie udać. Coca-Cola od początku wspierała moje działania. Zaraziłem ich swoją energią i wiarą w to, że wspólne dzieło będzie przełomowe i stanie się głosem młodego pokolenia.” – komentuje Martin Stankiewicz

W tym roku Coca-Cola jest partnerem Szlachetnej Paczki. Decyzją Martina, cały dochód z AdSense, jaki w grudniu wygeneruje świąteczny teledysk, zostanie przekazany na rzecz podopiecznych projektu.