YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Najlepsze virale lutego: Co wpłynęło na ich sukces?

Jeśli chodzi o tytuł najlepszego viralu lutego, niekwestionowanym zwycięzcą jest zdjęcie biało-złotej sukienki. Tak. Tej samej, która jest również czarno-niebieska. Nie zapominajmy jednak o produkcjach wideo. Przed wami najciekawsze produkcje lutego.

Wybrane filmy prezentują bardzo różne cechy dobrego materiału, rozprzestrzeniającego się wirusowo. Warto przyjrzeć im się z bliska, aby zobaczyć, jak wiele różnych czynników wpływa na sukces viralu. Mamy tu emocje, rozrywkę, humor oraz odniesienia do innych treści. Jak się okazuje, każda z metod, może być tak samo skuteczna. A jak pokazuje przykład filmu z Kate Upton, ogromny budżet, wcale nie jest gwarancją sukcesu…

My dad’s story

Zacznijmy od filmu, który w ubiegłym miesiącu obejrzało przeszło 8 milionów widzów z całego świata. Produkcja, jest częścią kampani społecznościowej stworzonej dla MetLife Hong Kong zaytułowanej #DreamForMyChild. Filmik jest wzorowym przykładem tego, jak prawdziwe emocje, potrafią zatrzymać widzów przed ekranami. Ojcowie, oglądający produkcję, poczują się lepszymi rodzicami, córki uśmiechną się pod nosem, na myśl o dobrych relacjach z tatą. Dodatkowo, w połowie historii pojawia się suspens, który zatrzyma nas przed ekranami, do końca trwania filmu. To wszystko cechy dobrego viralu, bazującego na emocjach.

Speed Dating Prank

Kolejna, youtubowa super-produkcja lutego to reklama nowego Forda Mustanga. Luźnym punktem zaczepienia i okazją do publikacji filmu o randkowaniu w samochodzie, były walentynki. Jeśli w jednej produkcji, pojawiły się jednocześnie: szybkie sportowe auto, piękna kobieta i wkręcanie niczego nieświadomych mężczyzn, mogliśmy w ciemno założyć, że wideo osiągnie sukces. 11 milionów wyświetleń, zaliczonych w ciągu jednego miesiąca, jednoznacznie potwierdzają, że była to mieszanka trzech elementów, które na pewno zainteresowały dużą większość męskiej widowni.

Alyson Stoner – Missy Elliott Tribute

Kolejna produkcja, która znalazła się w dzisiejszym zestawieniu, udowadnia, że nie tylko content się liczy, ale również odpowiednie wykorzystanie popularności innych filmów, zjawisk lub zdarzeń, jakie mają miejsce w otaczającym nas świecie. Produkcja tancerki Alyson Stoner, pojawiła się w sieci nieco ponad tydzień po występie Missy Elliott na Super Bowl. Opatrzenie filmu odpowiednim tytułem zapewniło produkcji sukces w postaci niemal 13 milionów odsłon. Tancerka, która przez wiele lat współpracowała z Missy, po opublikowaniu wideo, zanotowała wzrost subskrypcji na poziomie 35%. To kolejny dowód na to, że szukając pomysłu na nowe wideo, warto być na bieżąco z trendami. Ich umiejętne wykorzystanie, może pomóc naszym produkcjom przebić się na pierwsze strony wyszukiwania w YouTube.

Super Bowl

Dla fanów reklam, luty był z pewnością szczególnie oczekiwanym miesiącem. Podczas wspominanego już dzisiaj Super Bowl, mogliśmy oglądać najdroższe spoty reklamowe, których twórcy prześcigają się w kreatywności. Wiele z nich święci później triumfy na YouTube. W tym roku, na szczególną uwagę zasługują dwa konkurencyjne tytuły gier mobilnych. Oba filmiki zadebiutowały podczas bloków reklamowych w trakcie Super Bowl. Jak się okazuje, piękna kobieta i miliony zainwestowane w kampanię to nie wszystko. Zabawny filmik, promujący grę Clash of Clans, którego głównym bohaterem jest Liam Neeson, obejrzano przeszło 47 milionów razy. Produkcja z piękną Kate Upton, reklamująca Game of War, na promocję której wydano 40 milionów dolarów, zarejestrowała „zaledwie” 7 milionów odsłon. Jak widać, w tym przypadku poczucie humoru, zwyciężyło z kobiecymi atrybutami…

POWER/RANGERS

Kolejna produkcja, to dzieło, które w lutym obejrzało przeszło 12 milionów ludzi. Po drodze filmik został zbanowany, jednak w sieci pojawiło się wiele mirrorów. Obecnie wideo znowu wróciło na kanał twórcy. O co chodzi? O niezależną produkcję, bazującą na uniwersum kultowego serialu Power Rangers. Zdjęcia wyglądają tak dobrze, że, tak na prawdę, mało kto zorientował się, że nie jest to licencjonowana produkcja. Warto też dodać, że gwiazdą filmu, został James Van Der Beek.

Źródło: ReelSEO