YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

TikTok ociepla wizerunek i… płaci rekordową karę!

Wraz z rosnącą popularnością platformy TikTok rośnie odpowiedzialność za użytkowników aplikacji. Serwis społecznościowy zapłacił właśnie rekordową karę za nielegalne zbieranie danych dzieci, ale nie poprzestano jedynie na przelaniu astronomicznej kwoty do odpowiedniej instytucji. W aplikacji wystartowała właśnie kampania informacyjna, która ma pomóc użytkownikom zadbać o swoją prywatność.

W pierwszej połowie 2018 roku TikTok był najczęściej pobieraną aplikacją mobilną. Apka, która jeszcze do niedawna działała jako Musical.ly wyprzedziła Facebooka, Instagrama i Snapchata. Tak wielka popularność platformy, którą w szczególności upodobały sobie nastolatki, od początku rodziła duże wątpliwości w kwestii wykorzystywania wizerunku osób nieletnich. Większość użytkowników aplikacji stanowią przecież osoby w wieku od 13 do 15 lat.

Sprawdź kim są polscy użytkownicy TikTok

Prawo stanowione przez COPPA (Children’s Online Privacy Protection Act) mówi o tym, że zbieranie adresów e-mail i innych danych od osób nieletnich wymaga zgody rodzica. Właściciele TikTok, firma Bytedance, doskonale zdawali sobie sprawę z tego, że aplikacji używają głównie dzieciaki, ale na platformie próżno było szukać odpowiednich komunikatów i ostrzeżeń. Właśnie dlatego, COPPA nałożyła na firmę rekordową karę w wysokości 5,7 miliona dolarów. Jeszcze nigdy w historii organizacja ta nie wystawiła tak „grubego rachunku”.

Czym jest 5,7 miliona dolarów dla TikTok…

Wydawać by się mogło, że pochodzący z Chin gigant technologiczny będzie oponował. Nic bardziej mylnego. TikTok bez dyskusji wypłacił należną karę. Oprócz tego, że firma wprowadziła już podobno stosowne poprawki w aplikacji, uruchomiono również specjalną akcję mającą na celu uświadomienie dzieciaków w kwestii rozwiązań związanych z bezpieczeństwem, jakie oferuje TikTok.

To ty masz kontrolę!

Akcja „You’re In Control” (to ty masz kontrolę) opiera się na siedmiu filmach w których pojawiają się gwiazdy platformy TikTok. Za pomocą memów i charakterystycznych dla tej platformy produkcji, influencerzy wyjaśniają w jaki sposób ustawić parametry prywatności konta, wprowadzić narzędzia kontroli do sekcji komentarzy lub ustawić czasowe limity dostępu do apki.

W oficjalnym komunikacie od TikTok czytamy, że kampania „You’re In Control” ma pomóc użytkownikom, którzy najprawdopodobniej nigdy nie dotarliby do tekstowych instrukcji dostarczanych przez Bytedance na  odpowiednich stronach internetowych. Filmy nie przypominają tradycyjnych materiałów o charakterze edukacyjnym więc istnieje duża szansa, że w tej nieco humorystycznej formie trafią do najmłodszych.

Wszystkie filmy dostępne są na koncie @tiktoktips. Więcej o akcji „You’re In Control” przeczytacie w komunikacie prasowym dostępnym pod TYM LINKIEM.