
Co miesiąc, w pigułce prezentowaliśmy wam wyniki kolejnych raportów od Muse. Wczoraj ukazało się duże, roczne podsumowanie obejmujące wszystkie analizowane branże, działające na YouTube.
Raport dotyczy działalności polskich marek na YouTube. Nie zabrakło w nim komentarzy samych twórców oraz specjalistów z branży. Na stronie 29 znajdziecie też parę słów od nas.
- Jaki branżowy kanał pod względem wyświetleń jest największy w Polsce?
- Która marka najbardziej angażuje swoich widzów?
- Jak na YouTube radzą sobie wytwórnie muzyczne?
Kompleksowy, darmowy, 62-stronicowy raport, podsumowujący świat polskiego wideomarketingu możecie pobrać poniżej:
POBIERZ RAPORT MUSE
Raport obejmuje TOP 100 w 3 kategoriach: wyświeleń, subskrypcji i interakcji. Dowiecie się z niego jakie marki najlepiej radziły sobIe na YouTube w ubiegłym roku. Oddzielną kategorię stworzono dla branży muzycznej. Ta, deklasuje wszystkich konkurentów, jeśli chodzi o wyniki na YouTube. Dla wszystkich osób, które myślą o marketingu w wydaniu wideo, ten raport to pozycja obowiązkowa. Sprawdźcie od kogo warto się uczyć.
Wnioski
Jeszcze do niedawna, w branżowych prognozach na kolejne lata bardzo często przewijało się hasło „rok mobile”. Mam wrażenie, że obecnie, marketerzy uwzięli się na „rok YouTube”. Nie da się jednak ukryć, że w 2015 polskie kanały marek, zyskały na popularności i nie są już postrzegane wyłącznie w charakterze ciekawostki.
Raport MUSE udowadnia jak silną pozycję zbudowały marki w ciągu ostatniego roku. 12 miesięcy temu na łamach YT360, kiedy nikt jeszcze nie wiedział o współpracy „5 sposobów na…” z kanałem Castorama, Klamer zapowiadał, że wprowadzą markę komercyjną do TOP 100 polskiego YouTube. Wygląda na to, że sami twórcy nie zdawali sobie sprawy z tego, jak wielki osiągną sukces. Kanał popularnej sieci marketów budowlanych znalazł się na 12 miejscu w kategorii wyświetleń, 6. jeśli chodzi o liczbę subskrypcji a także 4. w rankingu największej liczby interakcji. Przypadek Castoramy pokazuje, że warto zaufać youtuberom, którzy świetnie znają potrzeby swoich widzów.
Raport potwierdza również sukces innej, świetnej kampanii, którą żyliśmy w 2015 roku. Chodzi oczywiście o lmy z serii „Legendy Polskie”, które Grupa Allegro przygotowała we współpracy z Tomaszem Bagińskim. Produkcje opublikowane na kanale marki, wyświetlono ponad 14 milionów razy.
Zadziwiającą popularnością cieszą się kanały YouTube należące do stacji telewizyjnych. Okazuje się, że walka pt. „media tradycyjne kontra wideo internetowe” to jeden wielki mit. Kanały: TVP, Disney Channel Polska, Gazeta.pl czy tvn.pl bardzo dobrze radzą sobie na YouTube. To kolejny dowód na to, że gazety i telewizja nie będą się kończyć. Po prostu zmienią nieco swój charakter.
Na koniec chciałbym zwrócić uwagę na bezkonkurencyjną branżę muzyczną. Ogromna popularność wytwórni płytowych, głównie utożsamianych z rapem, to naturalne następstwo końca telewizji muzycznych, jakie znaliśmy jeszcze w latach 90. i dynamicznych zmian, jakie odmieniły sposób dystrybuowania muzyki. Promocja artystów na YouTube pozwala utrzymać więź z fanami, którzy zupełnie za darmo, mogą odtwarzać teledyski swoich ulubieńców. Wydaje mi się, że mimo ogromnej liczby wyświetleń i subskrypcji, wciąż drzemie tu jeszcze niewykorzystany potencjał. Zobaczymy jak rozwinie się w tym roku YouTube Red. Moim zdaniem Google ma szansę na wielki kawałek tortu, którym do tej pory dysponuje iTunes, Spotify czy Deezer.