YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Polski wideomarketing w 2015 roku. Wiemy jakie marki były najlepsze! [Raport Muse]

Co miesiąc, w pigułce prezentowaliśmy wam wyniki kolejnych raportów od Muse. Wczoraj ukazało się duże, roczne podsumowanie obejmujące wszystkie analizowane branże, działające na YouTube.

Raport dotyczy działalności polskich marek na YouTube. Nie zabrakło w nim komentarzy samych twórców oraz specjalistów z branży. Na stronie 29 znajdziecie też parę słów od nas.

  • Jaki branżowy kanał pod względem wyświetleń jest największy w Polsce?
  • Która marka najbardziej angażuje swoich widzów?
  • Jak na YouTube radzą sobie wytwórnie muzyczne?

Kompleksowy, darmowy, 62-stronicowy raport, podsumowujący świat polskiego wideomarketingu możecie pobrać poniżej:

POBIERZ RAPORT MUSE

Raport obejmuje TOP 100 w 3 kategoriach: wyświeleń, subskrypcji i interakcji. Dowiecie się z niego jakie marki najlepiej radziły sobIe na YouTube w ubiegłym roku. Oddzielną kategorię stworzono dla branży muzycznej. Ta, deklasuje wszystkich konkurentów, jeśli chodzi o wyniki na YouTube. Dla wszystkich osób, które myślą o marketingu w wydaniu wideo, ten raport to pozycja obowiązkowa. Sprawdźcie od kogo warto się uczyć.

Wnioski

Jeszcze do niedawna, w branżowych prognozach
na kolejne lata bardzo często przewijało się hasło „rok
mobile”. Mam wrażenie, że obecnie, marketerzy uwzięli się
na „rok YouTube”. Nie da się jednak ukryć, że w 2015 polskie kanały marek, zyskały na popularności i nie są już postrzegane wyłącznie w charakterze ciekawostki.

Zrzut ekranu 2016-01-22 o 07.59.26

Raport MUSE udowadnia jak silną pozycję zbudowały marki w ciągu ostatniego roku. 12
 miesięcy temu na łamach YT360, kiedy nikt jeszcze nie wiedział o współpracy „5 sposobów na…”
z kanałem Castorama, Klamer zapowiadał, że wprowadzą markę komercyjną do TOP 100 polskiego
YouTube. Wygląda na to, że sami twórcy nie zdawali sobie sprawy z tego, jak wielki osiągną sukces. Kanał popularnej sieci marketów budowlanych znalazł się na 12 miejscu w kategorii wyświetleń, 6. jeśli chodzi o liczbę subskrypcji a także 4. w rankingu największej liczby interakcji. Przypadek Castoramy pokazuje, że warto zaufać youtuberom, którzy świetnie znają potrzeby swoich widzów.

Raport potwierdza również sukces innej, świetnej kampanii, którą żyliśmy w 2015 roku. Chodzi oczywiście o lmy z serii „Legendy Polskie”, które Grupa Allegro przygotowała we współpracy z Tomaszem Bagińskim. Produkcje opublikowane na kanale marki, wyświetlono ponad 14 milionów razy.

Zrzut ekranu 2016-01-22 o 07.59.56

Zadziwiającą popularnością cieszą się kanały YouTube należące do stacji telewizyjnych. Okazuje się, że walka pt. „media tradycyjne kontra wideo internetowe” to jeden wielki mit. Kanały: TVP, Disney Channel Polska, Gazeta.pl czy tvn.pl bardzo dobrze radzą sobie na YouTube. To kolejny dowód na to, że gazety i telewizja nie będą się kończyć. Po prostu zmienią nieco swój charakter.

Zrzut ekranu 2016-01-22 o 08.09.58

Na koniec chciałbym zwrócić uwagę na bezkonkurencyjną branżę muzyczną. Ogromna popularność wytwórni płytowych, głównie utożsamianych z rapem, to naturalne następstwo końca telewizji muzycznych, jakie znaliśmy jeszcze w latach 90. i dynamicznych zmian, jakie odmieniły sposób dystrybuowania muzyki. Promocja artystów na YouTube pozwala utrzymać więź z fanami, którzy zupełnie za darmo, mogą odtwarzać teledyski swoich ulubieńców. Wydaje mi się, że mimo ogromnej liczby wyświetleń i subskrypcji, wciąż drzemie tu jeszcze niewykorzystany potencjał. Zobaczymy jak rozwinie się w tym roku YouTube Red. Moim zdaniem Google ma szansę na wielki kawałek tortu, którym do tej pory dysponuje iTunes, Spotify czy Deezer.