YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Polski YouTube w styczniu 2018 [+ infografika Sotrender]

Niedawno ukazał się najnowszy raport YouTube Trends, który co miesiąc przygotowują badacze z Sotrendera. Tym razem, w ramach bonusu otrzymaliśmy też interesującą infografikę podsumowującą ubiegły rok na polskim YouTube.

Pełna wersja raportu YouTube Trends dostępna jest pod poniższym linkiem. Wyniki badania dostępne są bezpłatnie. Wystarczy, że podacie swój adres e-mail!

POBIERZ RAPORT YouTube Trends Polska

Polski YouTube muzyką stoi!

Styczeń na polskim YouTube to przede wszystkim sukcesy raperów. Nowy utwór Bedoesa zaliczył 3 miliony odsłuchań a świeży teledysk od duetu Rasmentalism w ciągu miesiąca odtworzono 2,9 miliona razy. Nie tylko raperzy podbili polski YouTube w styczniu. Niemal 3 miliony wyświetleń wskazał licznik pod nowym singlem idola nastolatek, Dawida Kwiatkowskiego. Do gry wrócił również Popek, który z Gangiem Albanii nie raz dominował już w youtube’owych rankingach popularności. Tym razem, kontrowersyjny raper zdecydował się na współpracę z gitarzystą MaroMaro. Ich piosenka „Prawie 4-dychy” przekroczyła już 2,3 miliona wyświetleń.

Polscy youtuberzy dla Netflixa

Początek roku przyniósł również bardzo dobrze przygotowaną kampanię reklamową, którą platforma Netflix zdecydowała się zrealizować razem z polskimi twórcami YouTube. Do współpracy zaproszono Martina Stankiewicza, emce, Krzysztofa Gonciarza i Grupę Filmową Darwin. Youtuberzy stworzyli odrębne odcinki miniserialu „Czarne lusterko”, który nawiązuje do „dużego” serialu „Black Mirror” dostępnego na platformie Netflix. Kampania była zapowiedzią najnowszego sezonu serii. Materiały te spotkały się z uznaniem widzów a cała akcja z pewnością może uchodzić za wzór kreatywnych działań marketingowych do których marka angażuje youtuberów.

Rok 2017 na YouTube

Razem ze styczniowym raportem YouTube Trends dotarła do nas interesująca infografika przygotowana przez Sotrender. Jeśli jesteście ciekawi jakie polskie kanały zamknęły ubiegły rok z najlepszymi wynikami subskrypcji i oglądalności, polecamy zapoznać się z poniższym materiałem: