YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Poradnia Influencer Marketingu: Nowe źródło wiedzy dla polskich twórców, marek i marketerów

Z każdym rokiem przybywa nam influencerów działających na polu najróżniejszych dziedzin. Umiejętne wykorzystanie ich potencjału, talentów i zasięgów, ale także właściwe dopasowanie danej osoby do marki oraz charakteru przeprowadzanej kampanii reklamowej wymaga odpowiedniej wiedzy i wieloletniego doświadczenia. Jedenastu ekspertów w dziedzinie marketingu internetowego postanowiło połączyć siły i stworzyć specjalną grupę w której zupełnie za darmo będą odpowiadać na pytania związane z influencer marketingiem.

W świecie rywalizujących ze sobą twórców, youtuberów, blogerów, agencji marketingowych, branżowych konferencji i portali, nie ma nic lepszego niż znalezienie wspólnego gruntu, na którym wszyscy możemy sobie pomóc. W mojej pracy od zawsze wychodziłem z założenia, że dzielenie się wiedzą nigdy nie sprawi, że razem z naszym know-how stracimy klientów, którzy nagle zaczną robić wszystko sami. Wręcz przeciwnie. Jeśli jesteśmy w czymś dobrzy, powinniśmy edukować innych z pożytkiem dla całej branży w obrębie której działamy. Strasznie się ucieszyłem, kiedy usłyszałem, że aż 11 osób zaangażowało się w projekt Poradni Influencer Marketingu. Jest to nic innego jak grupa w serwisie Facebook, pełniąca rolę panelu eksperckiego. Powstała ona z inicjatywy Kamila Bolka, CMO w LifeTube, który zaprosił do współpracy analityków, youtuberów a także ekspertów w dziedzinie komunikacji i reklamy.

Od lat jestem wielkim fanem Poradni Językowej PWN i nie ukrywam, że była to główna inspiracja. Zawsze interesowały mnie nie tylko wypowiedzi ekspertów, ale również pytania zadawane przez czytelników. Problemy, z jakimi borykają się użytkownicy, bywają równie pouczające, co odpowiedzi. Dokładnie taką samą wartość chcemy przenieść na facebookową grupę, tyle że zamiast o języku polskim będziemy edukowali o influencer marketingu. Połączymy grono ekspertów i internetowych twórców z klientami, dziennikarzami czy pracownikami agencji reklamowych, którzy potrzebują konkretnej wiedzy lub rozwiązania szczegółowych problemów. Mechanizm jest identyczny jak w Poradni – z tą różnicą, że realizujemy go w formie facebookowej grupy i zebraliśmy nieco większą liczbę ekspertów z różnych środowisk – Kamil Bolek, CMO w LifeTube

Panel ekspertów

Oto jacy twórcy znaleźli się w gronie ekspertów, którzy odpowiedzą na pytania zadawane w grupie:

  • Kamil Bolek– ekspert w zakresie YouTube i wykorzystania youtuberów w komunikacji marki (LifeTube);
  • Janina Bąk– autorka bloga, z zawodu wykładowczyni statystyki. Specjalistka w analityce i pomiarze influencer marketingu (Janina Daily);
  • Jan Zając – przedsiębiorca, badacz i psycholog związany z Wydziałem Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (Sotrender);
  • Maciej Budzich – autor bloga i autorytet w dziedzinie mediów, marketingu i reklamy (Mediafun);
  • Wojciech Kardyś  – ekspert ds. komunikacji internetowej, doboru i weryfikacji influencerów, reżyser, scenarzysta (Good For You);
  • Weronika Krzymińska – specjalistka w zakresie współpracy z topowymi gwiazdami YouTube oraz budowania wizerunku w internecie (Gamellon);
  • Aleksandra Szkiłądź  –  ekspertka ds. komunikacji w social media i współpracy marek z instagramerami i tiktokerami (DDOB);
  • Daniel Portka – ekspert ds. realizacji niestandardowych projektów z influencerami (Blogi, YouTube, Instagram, Facebook) (Szeri by DDOB);
  • Rafał Janik– strateg, autor licznych kampanii cross-socialowych (DDOB);
  • Adam Drzewicki – youtuber, współautor kanału Matura to Bzdura oraz gry mobilnej “QuizHouse”;
  • Patryk Brzozowski – youtuber, twórca kanału Kameralnie

ZAPISZ SIĘ DO PORADNI INFLUENCER MARKETINGU

Na pytania odpowiadać będą praktycy i specjaliści w zakresie działań na YouTubie, Instagramie, blogach, TikToku czy Facebooku, badacze internetu, konsultanci, eksperci wideo marketingu – wykładowcy i stali bywalcy największych konferencji branżowych. W dyskusji będą brali udział także sami twórcy internetowi – popularni digital influencerzy. Grupa utworzona na Facebooku ma być miejscem do wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą z szeroko pojętego influencer marketingu. Każdy z członków będzie miał możliwość zadawania pytań wybranym ekspertom. Przesłane pytania będą publikowane w grupie od razu z ekspercką odpowiedzią. Grupa ma być również miejscem do wyszukiwania po tagach informacji dot. wybranych, już omówionych zagadnień, a także brania czynnego udziału w dyskusji w komentarzach.