YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Raport Sotrender: Polski YouTube w 2015 roku [infografika]

Mimo że mamy już luty, to jeszcze nie koniec podsumowań ubiegłych 12 miesięcy. Przez cały 2015 rok publikowaliśmy dla was wyniki raportów Sotrender, pokazujących topowe kanały polskiej sceny YouTube. Dziś mamy dla was infografikę, która podsumowuje ostatnie 365 dni.

Poniższe obrazki to efekt współpracy Sotrender i  panwizualny.pl. Z infografiki dowiecie się między innymi: kto zaliczył najbardziej spektakularny wzrost, komu ubyło najwięcej subskrybentów, kto był najlepiej oceniany, kto najgorzej oraz czym charakteryzuje się YouTube w Polsce.

podsumowanie2

Pierwsza istotna informacja, którą niesie za sobą infografika, podsumowująca rok 2015 na polskim YouTube, jest w miarę równy rozkład demograficzny. Obecnie, serwis liczy sobie 18,6 miliona rodzimych użytkowników, z czego 9,5 miliona to mężczyźni a 9 milionów kobiety. Największa grupa użytkowników mieści sę w przedziale od 25 do 34 lat. Muszę przyznać, że było to dla mnie niemałe zaskoczenie. Celowałbym raczej w 15-24.

podsumowanie3

Jeśli chodzi o największe, polskie kanały na YouTube, tu raczej bez zaskoczenia. Co miesiąc prezentowaliśmy wam wyniki raportów Sotrender, dlatego ranking najpopularniejszych kanałów znacie już najprawdopodobniej na pamięć. W pierwszej piątce pojawili się: SA Wardęga, Abstrachuje, Rezigiusz, Stuu oraz 5 Sposobów na…. Warto jednak dodać, że pewne wartości uległy już zmianie. Adbuster przekroczył już próg miliona subksrypcji, podobnie jak Remigiusz Maciaszek, którego zabrakło w powyższym zestawieniu.

podsumowanie4

Nieco inaczej rozkładają się wartości, jeśli chodzi o prędkość wzrostu kanałów. Oprócz Wardęgi, pierwsza szóstka należy do gamerów. To właśnie ich kanały najszybciej zyskiwały nowych widzów w 2015 roku.

podsumowanie5

O tym jakie kanały cieszyły się największym zainteresowaniem wiecie już z raportu opublikowanego przez Muse. Polski YouTube zdominowały wytwórnie Step Records i Prosto. To właśnie na ich kanałach zarejestrowano największą liczbę wyświetleń.

podsumowanie6

Kolejny interesujący parametr to liczba odsłon materiałów, przypadająca na jednego subksrybenta. Tak duże wartości pojawiające się na kanałach marek i brak jakiegokolwiek youtubera w tej kategorii, jednoznacznie wskazują na opłacone spoty reklamowe, opublikowane na kontach poszczególnych firm.

podsumowanie7

Jeśli chodzi o częstotliwość publikowania materiałów na YouTube, dominują media tradycyjne czyli radio i telewizja. Internet to dla nich dodatkowe miejsce na promocję. Jak wynika z raportu Muse, takie działania przynoszą bardzo dobre wyniki.

podsumowanie8

Tu również bez zaskoczenia. Nie od dziś wiadomo, że topowi gameplayerzy zbierają dookoła siebie wierną publiczność. Pierwsza piątka tych, którzy zebrali najwięcej “łapek w górę” to właśnie gracze.

podsumowanie9

Co ciekawe, ogromny fanbase to również lawina krytyki. Gimper i Rezigiusz pojawili się również w rankingu najgorzej ocenianych.

Warto zauważyć, że scena vlogerska bardzo szybko się profesjonalizuje. Vlogerzy bardzo mocno angażują swoje społeczności, co widać w zestawieniach najbardziej lubianych kanałów. Cała piątka to młodzi vlogerzy gamingowi. Dwa z tych kanałów – Rezigiusz i Gimper – dostały w 2015 roku również najwięcej kciuków w dół, co wynika nie tylko z ich popularności, ale także z faktu, że ich treści wzbudzają największe emocje. – Michał Wieczorek, Sotrender

podsumowanie10

Zestawienie 10 najczęściej oglądanych filmów na polskim YouTube potwierdza to, że branża muzyczna szturmem podbiła społeczność wideo od Google. W pierwszej trójce znalazły się teledyski Sarsy i Gangu Albanii.

podsumowanie11

Całą infografikę znajdziecie TUTAJ.