YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Wirtualne przymierzalnie AR: Michael Kors wprowadza nowy trend na Facebooku

Temat rozszerzonej rzeczywistości powraca ostatnio jak bumerang. Co ciekawe, technologia rozszerzonej rzeczywistości to nie tylko Snapchat i Instagram Stories. Facebook rozpoczął testy nowego formatu reklamowego, który bazuje na rozwiązaniach AR (Augmented Reality).

Już na początku warto zaznaczyć, że rozszerzona rzeczywistość na Facebooku będzie miała bardzo praktyczny charakter. Serwis społecznościowy postanowił wyjść poza utarte schematy w postaci psich i króliczych uszu, wykorzystując AR podczas… zakupów! Pierwszą marką, która nawiązała z Facebookiem współpracę marketingową jest Michael Kors. Na Facebooku będzie można skorzystać z wirtualnej przymierzalni, która pozwoli nam sprawdzić jak wyglądamy w konkretnych modelach okularów. Ponieważ wirtualna garderoba dodawana jako naklejki w takich aplikacjach jak Snapchat czy Messenger to nic nowego, tylko kwestią czasu było wykorzystanie funkcji w marketingu. Niestety, akcja, którą Facebook realizuje z marką Michael Kors będzie póki co ograniczona jedynie do rynku amerykańskiego.

Oczywiście kampania okularów to dopiero początek działań AR, które Facebook planuje sukcesywnie wprowadzać na swojej platformie. W planach jest już rozszerzenie oferty o inne akcesoria i dodatki modowe, które można będzie „przymierzyć” przenosząc naszą twarz do wirtualnej rzeczywistości za pomocą kamery w smartfonie. Na zdjęciach, które wyświetlają się na Facebooku pojawi się specjalna ikona „Tap to try on” („kliknij aby przymierzyć”). Po jej kliknięciu zostaniemy przeniesieni do dedykowanego edytora czyli naszej „wirtualnej przymierzalni”.

Facebook już teraz zapowiada, że kolejne marki ustawiają się w kolejce aby wypróbować nową technologię. Jeszcze w tym roku, format przetestują Sephora, NYX, Bobbi Brown, Pottery Barn, Wayfair oraz King.

Zakupy w Instagram Stories

To nie jedyna nowość jaką Facebook pochwalił się w ostatnim czasie. Na Instagramie uruchomiono właśnie opcję zakupów dla Stories. Pozwoli to konsumentom szybciej przejść do zakupów, jeśli na platformie pojawi się interesujący produkt. Marketerzy otrzymają również nowy format reklamowy „Kolekcje” oraz narzędzie „Video Creation Kit” w którym stworzymy film promocyjny w opariu o cele marketingowe.