YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Społeczności: Wzrost wyświetleń na kanale YouTube nawet o 47%!

Matt Olech to jeden z tych youtuberów, którzy bardzo dokładnie zapoznają się z funkcjonowaniem platformy YouTube i chętnie dzielą się wiedzą z innymi użytkownikami. Twórca właśnie podzielił się z nami wynikami swoich badań dotyczących karty „społeczności”. Jeśli chcecie zwiększyć ruch na swoim kanale, warto zapoznać się z tym materiałem!

Matt to postać, która nie raz gościła już na łamach YT360. W 2016 roku pisaliśmy o jego książce „33 rzeczy, które powinien wiedzieć każdy YouTuber”. Jeśli jesteście nią zainteresowani, wciąż można ją pobrać w formie e-booka, zupełnie za darmo. Na początku ubiegłego roku mogliście też oglądać wywiad z Mattem, który Aleksandra Mikołajczyk przeprowadziła w ramach naszej serii #YTBackstage.

Czym jest karta „społeczności”?

Pierwsze wzmianki na temat nowej funkcji na YouTube pojawiły się w sieci już w październiku 2016 roku, jednak dopiero niedawno ruszyła lawina postów publikowanych w nowym formacie. Obszerny artykuł na temat „społeczności” możecie przeczytać tutaj:

Nowe możliwości Community – YouTube też dostanie swoje Stories!

Mówiąc prostym językiem: „społeczności” to coś, co miało upodobnić YouTube do Facebooka. Z poziomu nowej zakładki można udostępniać filmy z YouTube, zdjęcia a także ankiety. Narzędzie wciąż nie jest jednak dostępne  dla wszystkich twórców. Jeśli wciąż nie posiadacie zakładki „społeczności” obok takich pól jak „główna”, „wideo”, „kanały” i „informacje”, warto spróbować poszukać pomocy u swojej sieci partnerskiej. Z tego co słyszałem, są w stanie pomóc większym kanałom. Mali twórcy najprawdopodobniej muszą uzbroić się w cierpliwość.

Czy społeczności na YouTube są skuteczne?

Matt postanowił sprawdzić, czy funkcja „społeczności” wpływa pozytywnie na wzrost wyświetleń filmów. Oto podstawowe założenia badania:

  1. Badanie przeprowadzono na kanale Matt Olech, liczba subskrypcji: 104.000
  2. Zbadano ile filmy generowały wyświetleń w dwóch okresach: okres przed używaniem zakładki „społeczności” oraz w trakcie.
  3. WYKLUCZONO daty, w których pojawiały się nowe odcinki oraz dzień po publikacji. OKRES TEN NAZWAŁEM „POZAFILMOWYM”

Twórca codziennie publikował w zakładce społeczności. Raz stawiał na filmy, innym razem na ankiety i zdjęcia. Matt w 70% skupił się na promocji starych materiałów pochodzących z jego kanału:

Zrzut ekranu 2018-01-08 o 20.48.18

Wnioski z badania

  1. Suma wyświetleń filmów przed wykorzystywaniem funkcji „społeczności” wynosiła 40.748, zaś po 59.917

Wniosek: korzystanie z karty „społeczności” spowodowało wzrost wyświetleń w okresie „pozafilmowym” na kanale o 47%!

  1. Średnia wyświetleń dzienna z okresu przed wykorzystywaniem owej funkcji wynosi 1.940, zaś po 2853.
  2. Minimalna wartość wyświetleń przed wykorzystywaniem karty wynosi 1.526, zaś po 2061.
  3. Maksymalna wartość wyświetleń przed wykorzystaniem karty wynosi 2424, zaś po 4696.

To, na co Matt zwraca szczególną uwagę to czas spędzony przy pracy z zakładką „społeczności”. Promocja jednego odcinka za pomocą narzędzia trwa około 5 minut dziennie. Łącznie poświęcone około 2 – 2,5 godziny miesięcznie może przynieść Ci wzrost wyświetleń na kanale o około 47%.

Jeśli potrzebujecie więcej informacji na temat badania lub wiedzy dotyczącej prowadzenia kanału YouTube, odsyłam bezpośrednio do jego autora: mattolech@mattolech.pl