
Matt Olech to jeden z tych youtuberów, którzy bardzo dokładnie zapoznają się z funkcjonowaniem platformy YouTube i chętnie dzielą się wiedzą z innymi użytkownikami. Twórca właśnie podzielił się z nami wynikami swoich badań dotyczących karty „społeczności”. Jeśli chcecie zwiększyć ruch na swoim kanale, warto zapoznać się z tym materiałem!
Matt to postać, która nie raz gościła już na łamach YT360. W 2016 roku pisaliśmy o jego książce „33 rzeczy, które powinien wiedzieć każdy YouTuber”. Jeśli jesteście nią zainteresowani, wciąż można ją pobrać w formie e-booka, zupełnie za darmo. Na początku ubiegłego roku mogliście też oglądać wywiad z Mattem, który Aleksandra Mikołajczyk przeprowadziła w ramach naszej serii #YTBackstage.
Czym jest karta „społeczności”?
Pierwsze wzmianki na temat nowej funkcji na YouTube pojawiły się w sieci już w październiku 2016 roku, jednak dopiero niedawno ruszyła lawina postów publikowanych w nowym formacie. Obszerny artykuł na temat „społeczności” możecie przeczytać tutaj:
Nowe możliwości Community – YouTube też dostanie swoje Stories!
Mówiąc prostym językiem: „społeczności” to coś, co miało upodobnić YouTube do Facebooka. Z poziomu nowej zakładki można udostępniać filmy z YouTube, zdjęcia a także ankiety. Narzędzie wciąż nie jest jednak dostępne dla wszystkich twórców. Jeśli wciąż nie posiadacie zakładki „społeczności” obok takich pól jak „główna”, „wideo”, „kanały” i „informacje”, warto spróbować poszukać pomocy u swojej sieci partnerskiej. Z tego co słyszałem, są w stanie pomóc większym kanałom. Mali twórcy najprawdopodobniej muszą uzbroić się w cierpliwość.
Czy społeczności na YouTube są skuteczne?
Matt postanowił sprawdzić, czy funkcja „społeczności” wpływa pozytywnie na wzrost wyświetleń filmów. Oto podstawowe założenia badania:
- Badanie przeprowadzono na kanale Matt Olech, liczba subskrypcji: 104.000
- Zbadano ile filmy generowały wyświetleń w dwóch okresach: okres przed używaniem zakładki „społeczności” oraz w trakcie.
- WYKLUCZONO daty, w których pojawiały się nowe odcinki oraz dzień po publikacji. OKRES TEN NAZWAŁEM „POZAFILMOWYM”
Twórca codziennie publikował w zakładce społeczności. Raz stawiał na filmy, innym razem na ankiety i zdjęcia. Matt w 70% skupił się na promocji starych materiałów pochodzących z jego kanału:
Wnioski z badania
- Suma wyświetleń filmów przed wykorzystywaniem funkcji „społeczności” wynosiła 40.748, zaś po 59.917
Wniosek: korzystanie z karty „społeczności” spowodowało wzrost wyświetleń w okresie „pozafilmowym” na kanale o 47%!
- Średnia wyświetleń dzienna z okresu przed wykorzystywaniem owej funkcji wynosi 1.940, zaś po 2853.
- Minimalna wartość wyświetleń przed wykorzystywaniem karty wynosi 1.526, zaś po 2061.
- Maksymalna wartość wyświetleń przed wykorzystaniem karty wynosi 2424, zaś po 4696.
To, na co Matt zwraca szczególną uwagę to czas spędzony przy pracy z zakładką „społeczności”. Promocja jednego odcinka za pomocą narzędzia trwa około 5 minut dziennie. Łącznie poświęcone około 2 – 2,5 godziny miesięcznie może przynieść Ci wzrost wyświetleń na kanale o około 47%.
Jeśli potrzebujecie więcej informacji na temat badania lub wiedzy dotyczącej prowadzenia kanału YouTube, odsyłam bezpośrednio do jego autora: mattolech@mattolech.pl