
To już chyba tradycja, że co roku podsumowujemy najciekawsze świąteczne kreacje, które podbiły serca widzów i sprawiły, że przycisk „pomiń reklamę” był wykorzystywany nieco rzadziej. Oto 10 reklam, które wyróżniły się w tegorocznym bożonarodzeniowym wyścigu na storytelling, wyciskanie łez i oryginalność.
Jeśli po zapoznaniu się z poniższymi filmami poczujesz świąteczno-reklamowy niedosyt, polecam zapoznać się z ubiegłorocznymi rankingami, które publikowaliśmy na łamach YT360.PL:
-
Najlepsze świąteczne reklamy 2017
-
5 filmów, które podgrzeją atmosferę świąt
-
20 świątecznych reklam, które podbiły social media
Poniższy ranking powstał w oparciu o dane zebrane przez Marketing Weekend.
#10 – Amazon – Can You Feel It
W tegorocznej, świątecznej reklamie, Amazon postawił na moc piosenki. Firma odkopała stary przebój The Jacksons (tych od Michaela Jacksona) pochodzący z 1980 roku. Musiało minąć 38 lat, żeby piosenka doczekała się świątecznych konotacji. Czas pokaże, czy utwór trafi teraz na składanki z muzyką świąteczną…
#9 – Apple – Share Your Gifts
Apple wybrało rozwiązanie, które w świątecznych reklamach przemawia do nas najczęściej: opowieść, która chwyta za serce. I mimo że nie do końca wiemy czym tak na prawdę zajmuje się główna bohaterka filmu, przekaz jest prosty – rób to co kochasz i dziel się tym z innymi.
#8 – Marks and Spencer – Must-haves
Kreacja Marks and Spencer to reklama w typowo telewizyjnym stylu. Copywriting odpowiednio uzupełnia się z obrazem, a na końcu pojawia się trochę humoru. Przaśnie, ale i z pomysłem.
#7 – Aldi – Kevin the Carrot
Aldi postawiło w tym roku na storytelling w stylu świątecznej opowieści o tym jak… Marchewka Kevin uratowała inne marchewki z rąk złowrogiej pietruszki. Nie da się zaprzeczyć – scenarzyści dali się ponieść fantazji.
#6 – Cadbury – Secret Santa
Produkcja od Cadbury nie jest może szczególnie oryginalna, ale podejrzewam, że charakterystyczna maska Mikołaja, która jest motywem przewodnim produkcji, mogła przynieść całkiem niezłe wyniki sprzedażowe. Oczywiście o ile była dodawana do świątecznych produktów firmy.
#5 – Very.co.uk – Find the gift that helps them find their gift
Marketerzy z Very postawili w swojej reklamie na trójwymiarową animację w stylu tej, którą oglądaliście wcześniej przy okazji kreacji od Apple. Prosty storytelling odwołuje się do podążania za swoimi marzeniami. Niby nic odkrywczego, ale 30-sekundowy film ogląda się naprawdę przyjemnie.
#4 – Iceland – Say Hello to Rang Tan #NoPalmOil
Jedna z głośniejszych kreacji tego roku. Dlaczego? Wystarczyło, że telewizja odmówiła jej emisji, żeby cały internet wstawił się za orangutanami. Film nie jest może stricte świąteczny, jeśli spojrzeć na pozostałe produkcje znajdujące się w tym rankingu, ale z tak ogromnymi zasięgami nie mogło go tu zabraknąć.
#3 – Argos – The Christmas Fool
Maskotką tegorocznej, świątecznej kampanii marki Argos stała się hybryda Grincha i Zgredka z Harry’ego Pottera. Trójwymiarowa, animowana postać pojawiająca się w prawdziwym świecie nie wygląda może tak dobrze jak skrzat z Hogwartu, ale nie brakuje jej odpowiedniej charyzmy.
#2 – Sainsbury’s – The Big Night
Pamiętacie sceny świątecznego przedstawienia z filmu “To właśnie miłość”? Takie motywy nigdy nie przestaną wzruszać. Małe, śpiewające dziewczynki wygrywają nie tylko programy typu “talent show”, ale również świąteczne rankingi reklam. Tak już po prostu działa ta nasza ludzka wrażliwość.
#1 – John Lewis & Partners – Elton John Christmas
W żadnym filmie uwzględnionym w rankingu nie pojawiła się jeszcze gwiazda a influencer marketing to przecież jedna z lepszych metod przyciągania widzów w internecie. Elton John wygrał tegoroczną batalię reklam dla marki John Lewis & Partners. Czy to faktycznie najlepszy film z przedstawionej “dziesiątki”? Oceńcie sami.
Widzieliście lepsze świąteczne reklamy? Czekamy na Wasze propozycje w komentarzach!