
W sieci pojawia się coraz więcej raportów, które udowadniają jak wielki potencjał marketingowy drzemie w aplikacji TikTok. Dziś, przychodzimy do was z kolejnymi badaniami. Wynika z nich, że Polska zajmuje 15 miejsce na liście krajów w których najczęściej pobrano TikTok na Androida oraz iOS.
Najnowszy raport dotyczący TikToka przygotowała firma Priori Data we współpracy z portalem Statistica. Na wykresie dokładnie widać jak aplikacja przyjęła się w poszczególnych krajach.
Jak wynika z raportu, TikTok szturmem podbił Indie, gdzie tylko w 2018 roku aplikację pobrano przeszło 119 milionów razy. Kolejne kraje znajdujące się w czołówce to Stany Zjednoczone, Turcja, Rosja, Meksyk i Brazylia. W zestawieniu zabrakło Chin, ale można się domyślać, że to właśnie ten kraj znalazłby się na pierwszym miejscu, gdyby Priori Data miało dostęp do odpowiednich danych.
TikTok w Polsce
Warto zauważyć, że w pierwszej piętnastce znalazła się również Polska. To kolejny dowód na to, że aplikacja ma u nas duży potencjał marketingowy. Tylko w 2018 roku pobrano ją niemal 6 milionów razy. Raport dobitnie pokazuje również, że TikTok zdominowali użytkownicy smartfonów z Androidem. W naszym kraju znajdziemy najmniejszy odsetek użytkowników aplikacji, którzy korzystają z niej na iPhonach.
Potencjał TikTok w Polsce potwierdza również raport, którym niedawno dzieliliśmy się z wami na łamach YT360. Dotyczy to szczególnie młodych użytkowników serwisu. Ponad 64% polek i polaków, którzy korzystają z TikTok to osoby w wieku od 13 do 15 lat.
TikTok na świecie
W lipcu ubiegłego roku, firma ByteDance, czyli chińska firma stojąca za sukcesem TikToka pochwaliła się świetnymi wynikami aplikacji. Z wynikiem 500 milionów aktywnych użytkowników dziennie, Chińska produkcja wyprzedzili Snapchata o którym w świecie mediów społecznościowych robi się coraz ciszej. Warto też zauważyć, jak szybko wzrosły zasięgi aplikacji od momentu zmiany nazwy z Musical.ly na TikTok. Tylko w Stanach Zjednoczonych miesięczna aktywność użytkowników wzrosła o 30 milionów w ciągu zaledwie trzech miesięcy od rebrandingu.