
Aplikacja TikTok cały czas rośnie w siłę. Polscy influencerzy działający na tej platformie postanowili wspólnie przetrzeć szlaki również na YouTube. We współpracy z Grupą Moon Media właśnie uruchomili kanał TikTokowscy.
Moon Media jako pierwsza agencja w Polsce oddała do dyspozycji twórców TikTok profesjonalną przestrzeń studyjną Studio Space zlokalizowaną w siedzibie firmy. Rezultatem kreatywnych działań zgromadzonych w studiu tiktokerów jest kanał “TikTokowscy”.Twórcy opowiadają o specyfice samej aplikacji, udzielają rad jak nagrywać i tworzyć, aby móc później osiągnąć sukces na TikToku, a także opowiadają o swoich materiałach video. W pierwszym odcinku TikTokowskich pojawili się:
- Sebastian Kowalczyk (@sebastiankowalczykkk)
- Krystian Ziętkowski (@zietkowsky)
- Izabela Zabielska (@izabelazabielska)
- Anna Czulak (@wyobraznia)
- Mans Vechess (@ciapur)
Odcinek, który właśnie pojawił się na YouTube zatytułowano “Jak się wybić na TikToku?“. W programie przedstawione zostały dobre praktyki nagrywania filmów na TikTok.
Powołaliśmy do życia rodzinę „TikTokowscy”, bo z jednej strony mamy już grono zaufanych twórców tej aplikacji, z którymi współpracujemy, a z drugiej widzimy dynamiczny rozwój Tik Toka i potrzebę edukowania rynku – w tym marketerów – o zaletach obecności na tej platformie. Ponadto postrzegam twórców Tik Toka jako jedną dużą rodzinę – twórcy lubią się nawzajem, nagrywają razem duety. Uwielbiają też spotykać się ze swoimi fanami.
– mówi Aleksandra Mikołajczyk, CEO Moon Media.
Docelowo na kanale TikTokowscy dostępne będą wywiady z popularnymi twórcami TikTok, wideoporadniki jakich błędów unikać tworząc krótkie formaty wideo oraz tutoriale przedstawiające podstawowe techniki kręcenia filmów na TikToku. Nowe materiały będą ukazywać się na kanale co dwa tygodnie. Za treści na kanale w dużej mierze odpowiadają twórcy, a Moon Media wspiera ich od strony realizacyjnej i technicznej.
Czym jest TikTok?
TikTok (dawniej Musical.ly) istnieje od ponad 2 lat, jednak w zmienionej formie funkcjonuje od sierpnia 2018 roku. Aplikacja jest przede wszystkim skierowana do młodych odbiorców. Swój rosnący fenomen medium zawdzięcza charakterystycznym krótkim video tworzonym do popularnej muzyki. W październiku 2018 roku TikTok znalazł się wśród najczęściej pobieranych aplikacji (68 milionów razy), zajmując 3 miejsce. Obecnie szacuje się, że dziennie z aplikacji korzysta 500 milionów globalnych użytkowników. W Polsce z aplikacji korzystają najczęściej młodzi ludzie (w większości dziewczyny) w wieku 13 – 15 lat, ale nie brakuje również odbiorców w innym wieku.
Korzyści z kierowania swoich przekazów do młodszych odbiorców za pomocą TikToka zaczynają zauważać również marketerzy. Wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu marek od sierpnia 2018 roku w Moon Media działa zespół reprezentujący osoby tworzące treści w aplikacji mobilnej TikTok. Moon Media Influencers specjalizuje się w niestandardowych formach promocji w aplikacji TikTok i jest częścią działu Moon Media Promotion. Agencja dotychczas przeprowadziła skuteczne kampanie dla Pilot Pen, firm z branży kinowej czy branży kosmetycznej.