
Kariera youtubera, z roku na rok marzy się coraz większej liczbie młodych ludzi. Maciej Maj postanowił stworzyć grę, która pozwala sprawdzić się w tej roli w świecie wirtualnym. Skąd wziął się pomysł na Tube Tycoon? Jak kariera youtubera z gry ma się do rzeczywistości? Skąd u młodych ludzi taki pęd do sławy na YouTube? O tym dowiecie się z najnowszego, 20 odcinka YT Backstage.
Za czasów mojej młodości grało się w symulatory szpitala, pizzerii albo wesołego miasteczka. Theme Hospital, Rollercoaster Tycoon czy Pizza Syndicate to jedne z tych gier, które najlepiej pamiętam z dzieciństwa. Wygląda na to, że współczesne trendy mocno wpłynęły na to, jakich symulatorów obecnie oczekują gracze. Tube Tycoon pobrały już ponad 4 miliony osób na całym świecie. To chyba jasno pokazuje, jak wiele osób aspiruje do roli twórców contentu wideo, nawet jeśli będzie to tylko wirtualna rzeczywistość.
Fenomen wirtualnego youtubera
Autor gry, który miał zaledwie 18 lat gdy zaczynał pracę nad swoją grą, nie spodziewał się tak wielkiego sukcesu Tube Tycoon. Był to projekt nad którym początkowo pracował „po godzinach”. Co ciekawe, całe przedsięwzięcie zyskało rozgłos dzięki… prawdziwym youtuberom. To właśnie oni zaczęli nagrywać gameplaye z Tube Tycoon i właśnie ta youtube’owa incepcja sprawiła, że licznik pobrań gry zaczął się dynamicznie rozkręcać. Po tym jak symulator podbił polską społeczność YouTube, przyszła pora na jej anglojęzyczną wersję. W międzynarodowej promocji Tube Tycoon po raz kolejny pomogli youtuberzy, tym razem o światowych zasięgach. Co ciekawe, nikt nie musiał ich do tego zachęcać. W ten sposób gra Macieja stała się międzynarodowym hitem.
Tube Tycoon a prawdziwy YouTube
Czy wirtualny YouTube może być przepustką do świata prawdziwej platformy i rozgrzewką przed nagraniami w świecie rzeczywistym? Tak i nie. Maciej Maj podkreśla, że trudno jest traktować Tube Tycoon jako realistyczny symulator choćby ze względu na upływ czasu w grze. Na YouTube twórcy pracują na swoją markę latami. W grze możemy odnieść sukces już po jednym dniu. Autor podkreśla jednak, że Tube Tycoon to znakomita inspiracja dla tych, którzy nie mają jeszcze pomysłu na swój kanał a noszą się z zamiarem jego założenia. W grze mamy wiele opcji jeśli chodzi o rodzaj realizowanych filmów. I właśnie w tym elemencie Tube Tycoon, Maciej dopatruje się tej iskry, która może pomóc w podjęciu decyzji o założeniu konkretnego rodzaju kanału na YouTube.
Tube Tycoon można kupić w serwisie Steam. Link dostępny jest na oficjalnej stronie gry: tubetycoongame.com. Więcej o kulisach powstania Tube Tycoon dowiecie się z najnowszego, 20 odcinka YT Backstage.
YT Backstage to internetowy talk-show nagrywany w prawdziwym studiu telewizyjnym. YT Backstage to celne pytania i merytoryczne odpowiedzi dotyczące wideo w Internecie, produkcji filmowej nastawionej na emisję w sieci, nowych form wideo marketingu. Jak marki odnajdują się na YouTube? Co stoi za współpracą z youtuberami? Czemu kampanie wideomarketingowe są tak drogie? Czy twórcy internetowi bardzo chętnie podejmują współprace z markami? Które kanały najszybciej się rozwijają i dlaczego? Na te i wiele innych pytań odpowiemy w kolejnych odcinach naszej serii.
Aleksandra Mikołajczyk, CEO grupy Moon Media, przepyta ekspetów ze świata wideomarketingu, PR-owców, strategów i aktywnych twórców publikujących na YouTube. Backstage to YouTube od kuchni, czyli praktyczne know how prosto od specjalistów i youtuberów.