YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Polski youtuber został sponsorem tytularnym drużyny koszykówki!

Współpraca marek z twórcami na YouTube działa na ogół w ten sposób, że to youtuberzy otrzymują wsparcie finansowe w zamian za promocję pewnych produktów, usług lub idei. W przypadku Dawida Myśliwca z kanału “Uwaga! Naukowy bełkot” role się odwróciły. Twórca został sponsorem tytularnym drużyny koszykówki AZS UMCS.

Sport przewija się u nas ostatnio częściej niż zwykle. Jakiś czas temu prezentowaliśmy wam wartościowe kanały na polskim YouTube, które mogą zmotywować was do aktywności ruchowej. Tym razem, youtube’owa działalność twórcy łączy się bardziej z nauką (takie zestawienie też publikowaliśmy na łamach YT360.PL) ale jego ostatnie działania wiążą się z… koszykówką.

Drużyna koszykówki mężczyzn AZS UMCS Lublin powstała właśnie z inicjatywy Dawida Myśliwca. Przez 2 sezony grał on w głównym składzie, jednak kontuzja uniemożliwiła dalszą karierę. Po przerwie, twórca kanału Uwaga! Naukowy Bełkot (320 tys. subskrypcji), zrzeszony w sieci LifeTube, wraca do współpracy z drużyną, jako sponsor tytularny. Po raz pierwszy kanał YouTube został sponsorem ligowej drużyny, grającej na szczeblu ogólnopolskim.

Pierwszym składem debiutującej drużyny koszykarskiej AZS UMCS Lublin byli złoci medaliści Akademickich Mistrzostw Polski w kategorii uniwersytetów, wśród których znalazł się Dawid. Pomimo szansy na ogólnopolskie kontrakty, sportowcy zdecydowali się zostać w Lublinie i tam zbudować lokalny, silny skład. Trenerem został koszykarz ekstraklasy – Przemysław Łuszczewski. Osobą najmocniej zaangażowaną w życie drużyny był właśnie Dawid Myśliwiec. Od początku nie tylko udzielał się na boisku, ale również zajmował się organizowaniem treningów i wynajmem sal sportowych. Wśród koszykarzy większość stanowią studenci, których boisko przybliża do pierwszej ligi. Z tego względu największy problem od lat stanowi budżet.

Ciągle uwielbiam koszykówkę i mam w drużynie wielu przyjaciół, którzy ciężko pracują nad swoimi umiejętnościami koszykarskimi za przysłowiową czapkę gruszek. Przez 3 lata brakuje nam jednego-dwóch wygranych meczów do awansu i zwykle dlatego, że przytrafiają się kontuzje lub nieobecności kluczowych graczy. Dlatego, w sytuacji, gdy mam 12-miesięczną umowę z Play, postanowiłem, że przekażę część wynagrodzenia z tej współpracy na inicjatywę, która jest mi tak bliska i, być może, utrzymam kontrakt jednego zawodnika – mam nadzieję takiego, który pozwoli zrealizować te ambitne marzenia o awansie. Nie są to zawrotne pieniądze, ale mając komercyjną współpracę, która gwarantuje mi godne warunki życia, nie chcę być zachłanny i pomogę spoza boiska zrealizować cel, o który walczyłem wiele lat z pełnym poświęceniem na boisku – mówi Dawid Myśliwiec.

Youtuber chce zwrócić na drużynę uwagę przedsiębiorców, których zaangażowanie miałoby realny wpływ na rozwój zawodników. Nowy sponsor otrzyma wsparcie wizerunkowe Myśliwca – twórca zaprosi koszykarzy do wspólnych nagrań.