YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Wartość Google rośnie dzięki YouTube!

Jeśli ktokolwiek martwił się o pozycję YouTube względem Facebooka, który coraz bardziej rozwija się od strony wideo, na ten moment, możemy wszystkich uspokoić. Duży wzrost oglądalności filmów w serwisie od Google powiększył właśnie wartość firmy o 68 miliardów dolarów.

Jak donosi Reuters, tuż przed ostatnim weekendem, akcje Google wzrosły aż o 16,8 procent. Oznacza to, że cena jednej, przekroczyła 700 dolarów. W sumie, rynkowa wartość firmy wzrosła o wspomniane we wstępie 68 miliardów dolarów.

Rekordowa wartość akcji zatrzymała się na poziomie 703 dolarów. Wartość całego Google to obecnie 471,5 miliarda dolarów. Nagły wzrost ceny akcji umocnił pozycję marki na drugim miejscu najdroższych na świecie firm, zaraz za Apple. Szacuje się, że gant z Cupertino wart jest obecnie 740 miliardów dolarów.

A wszystko ten YouTube…

Google oficjalnie poinformowali, że czas oglądania filmów na YouTube, tylko w drugim kwartale 2015 roku, wydłużył się o 60%. Z urządzeń mobilnych, zarejestrowano też więcej wyświetleń u widzów w wieku od 18-49 lat, niż ma to miejsce w jakiejkolwiek, amerykańskiej kablówce. W oświadczeniu od Google pojawiła się również infrmacja o szacunkach na najbliższe lata. Analitycy z Jefferies & Co. przewidują, że zyski z reklam w samych tylko Stanach Zjednoczonych, do 2017 roku wzorsną do 17 miliardów dolarów. Zyski z reklam, tylko w ostatnim kwartale, wzrosły w Google o 11 procent.

Warto zwrócić uwagę na to, że zmniejsza się granica między CPC (cost per click) na komputerach i platformach mobilnych. Reklamy na smartfonach i tabletach, wciąż są jednak tańsze, ze względu na mniejszą powierzchnię reklamową. Analitycy z RBC dodają jednak, że w dalszej perspektywie czasu, sytuacja może się odwrócić. Zyski z CPC spadły jednak o 11%. Winne są nieco tańsze reklamy TrueView, gdzie reklamodawca płaci tylko wtedy, kiedy widz nie zdecyduje się ominąć reklamy.

Google i Facebook to dwie marki, które mocno skupiają się na rozwoju wideomarketingu. YouTube ma jednak przewagę. Analitycy podkreślają, że serwis wideo od Google może pochwalić się o wiele bardziej dojrzałym systemem monetyzacji, co przyciąga twórców, oferujących znacznie lepszy content.

W moim odczuciu, wszystko może się jeszcze zmienic. W porównaniu z YouTube, Facebook dopiero raczkuje w świecie wideomarketingu. Ostatnio pisałem o najnowszych usprawnieniach jakie pojawiają się w serwisie Marka Zuckerberka, stworzonych pod kątem publikowania filmów. Wydaje mi się, że to dopiero początek bitwy o użytkowników i reklamodawców, którzy, póki co, wybierają YouTube. Mam jednak nadzieję, że na walce dwóch gigantów, skorzystają tylko reklamodawcy oraz twórcy treści.

źródło: VentureBeat / zdjęcie: Yahoo