YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Widoczność reklam na YouTube z rekordowym wynikiem

W 2017 roku, współczynnik widoczności reklam na YouTube wzrósł z 93 do 95 procent względem poprzednich 12 miesięcy. Dla innych stron i aplikacji oferujących treści wideo, współczynnik ten wynosi 66%. Widoczność zmienia się jednak w zależności od kraju w którym były prowadzone badania…

Widoczność to kluczowy parametr w branży cyfrowej reklamy, który mierzy jak dużą szansę na obejrzenie reklamy ma użytkownik korzystający z danego medium. Google korzysta tutaj ze wsparcia dwóch instytucji zajmujących się takimi badaniami: Interactive Advertising Bureau (IAB) oraz Media Rating Council (MRC). Według ich definicji, reklama jest widoczna jeśli przynajmniej 50% treści jest widoczna dla użytkownika conajmniej 2 sekundy (bez przerwy). Jeśli reklama wideo odtwarza się w innej karcie niż ta, którą akurat przegląda badany, wynik się nie liczy.

Zrzut ekranu 2017-09-26 o 19.32.12

Do badań wykorzystano technologię Active View. Badano stan reklamy wideo w internecie na całym świecie. Dane bazowały na takich platformach jak: Google, DoubleClick i YouTube. Zbierano je od maja 2017 roku. YouTube był testowany pod kątem reklam wyświetlanych na smartfonach, tabletach i komputerach, zarówno w przeglądarkach jak i dedykowanej aplikacji.

Jak wynika z badań, najskuteczniejsze są reklamy, które wyświetlane są przy treściach wideo konsumowanych za pomocą smartfonów. Najgorzej wypada desktop:

Zrzut ekranu 2017-09-26 o 19.31.51

Wartość współczynnika widoczności dla YouTube nie zmienia się szczególnie jeśli spojrzeć na nią z perspektywy różnych krajów. Zmienia się to natomiast w przypadku innych platform oferujących reklamę na materiałach wideo. W Polsce mamy tu 61% dla „innych aplikacji i stron”. Wskaźnik dla YouTube wynosi 94%. Wynik ten został poprawiony o 4% względem poprzedniego roku.

Zrzut ekranu 2017-09-26 o 19.32.25