YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Jak zdobyć „papiery na YouTube”, czyli YouTube Certified w praktyce

Szukając ekspertów, którzy zajmują się YouTube na pewno nie raz natknęliście się na certyfikat YouTube Certified. Jest to dokument poświadczający ukończenie specjalistycznych szkoleń stworzonych przez Google. Nie każdy jednak wie, że ich ukończenie wcale nie wymaga wyjazdu do Kalifornii. Kursy YouTube Certified dostępne są online i możecie wziąć w nich udział.

YouTube chce, aby osoby pracujące na co dzień z ich platformą, zdobywały aktualną i sprawdzoną wiedzę. Zarówno osoby prywatne, jak i firmy, mogą skorzystać z programu YouTube Certified w celu podniesienia kwalifikacji i kompetencji związanych z największym na świecie serwisem społecznościowym agregującym treści wideo. Wystarczy zapoznać się z materiałami szkoleniowymi podzielonymi na odpowiednie sekcje, a następnie przystąpić do egzaminu, który odbywa się online. Zdobyty certyfikat jest ważny przez 18 miesięcy od momentu zdania egzaminu lub uzyskania tytułu certyfikowanej firmy. Oto jak wyglądają kryteria:

Osoby prywatne – W tym przypadku zadanie nie jest trudne. Wystarczy uzyskać przynajmniej 75 procent poprawnych odpowiedzi na egzaminie. Po zaliczeniu testu, otrzymujemy certyfikat. Jeśli egzamin nie pójdzie po naszej myśli, możemy powtarzać go do skutku. Wystarczy odczekać 24 godziny. Oczywiście podczas tej doby, warto powtórzyć materiał ;)

Firmy – W tym przypadku, zadanie jest nieco trudniejsze. Firma musi być partnerem YouTube z dobrą opinią. 75% pracowników organizacji pracujących z platformą musi uzyskać jeden z trzech certyfikatów (własność treści, zarabianie na zasobach, rozwój kanału).

Firma, która zdobędzie certyfikat, będzie mogła umieścić na swoich stronach internetowych i w materiałach marketingowych plakietkę programu. YouTube jasno zaznacza jednak, że nie gwarantują oni jakości usług oferowanych przez osoby lub organizacje, które uzyskały certyfikat. Nie da się jednak ukryć, że po zaliczeniu egzaminu, wiedza ekspertów od YouTube na pewno będzie większa, niż w przypadku zdobywania informacji „na własną rękę”.

Rodzaje certyfikatów

YouTube oferuje obecnie trzy różne certyfikaty, które można zdobyć po ukończeniu kursów:

Własność treści – Wybierając to szkolenie, można zdobyć wiedzę związaną z zarządzaniem treścią, prawami autorskimi, roszczeniami i analityką kanału. Kurs ten dedykowany jest przede wszystkim dla partnerów YouTube z dostępem do systemu Content ID i analityków ds. działalności operacyjnych i biznesowych.

Zarabianie na zasobach – Z tego kursu dowiesz się jak optymalizować zasoby pod kątem uzyskiwania przychodów. Szkolenie pozwoli lepiej zrozumieć prawo cyfrowe, zaawansowane statystyki i skomplikowane sytuacje powiązane z roszczeniami. Ten certyfikat jest szczególnie ważny dla menadżerów ds. praw cyfrowych oraz zespołów prawnych.

Rozwój kanału – Ten kurs pomoże twórcom, menadżerom kanałów i specjalistom ds. strategii. Szkolenie pomoże ocenić kanał i skuteczność zarabiania a także wykorzystać wiedzę na temat YouTube do planowania strategii działań.

Każdy certyfikat jest ważny przez 18 miesięcy od momentu zdania egzaminu. Po upływie tego czasu, należy ponownie zapoznać się z materiałami szkoleniowymi i zdać kolejny egzamin.

Firma z certyfikatem YouTube Certified

Na koniec, ważna informacja. Obecnie certyfikaty dla firmy zostały wstrzymane, ponieważ YouTube pracuje nad ulepszeniem programu. Zaktualizuję ten tekst, gdy tylko dotrą do nas informacje o wznowieniu działań na tym polu.