YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

YouTube obserwuje zwyczaje użytkowników i… zmienia formaty reklam!

Patrząc na to jak wiele reklam potrafi zaserwować mi YouTube podczas oglądania jednego dłuższego filmu, z coraz większym utęsknieniem wypatruję premiery usługi Premium w Polsce. Póki co, płatna subskrypcja nie wchodzi jednak w grę. Na pocieszenie dostałem nową strategię wyświetlania reklam, którą Google wdraża w oparciu o zwyczaje użytkowników…

YouTube cały czas analizuje sposoby konsumpcji treści na swojej platformie i stara się dostarczać nam takie rozwiązania, które zadowolą zarówno widzów, jak i reklamodawców. Oczywiście nigdy nie będzie tak, że wszyscy będą w stu procentach usatysfakcjonowani, ale cieszy mnie to, że w ogóle podejmowane są kroki w kierunku pewnej optymalizacji reklam w serwisie. Kilka dni temu, na blogu Google pojawiła się informacja o trzech nowych trendach, które będą sukcesywnie wdrażane na YouTube. Nie są to może całkowicie nowe formaty reklamowe, ale pewnego rodzaju strategia wyświetlania treści, która ma być bardziej przyjazna dla widzów. Poniżej znajdziecie krótkie omówienie wszystkich trzech trendów, które niedługo sami powinniście zauważyć na YouTube.

Dłuższe sesje oglądania

Analizy potwierdzają, że użytkowników nie tylko irytuje długość reklam, ale również częstotliwość ich wyświetlania. Jest to podobno widocznie szczególnie podczas sesji z dłuższymi materiałami opublikowanymi na YouTube. Zauważono, że mniejsza liczba reklam to mniejsza częstotliwość porzucania filmów, a także lepsze wyniki oglądalności samych przerywników. W wyniku analiz, Google zdecydowało się na testy nowego rozwiązania. Już niedługo, reklamy będą wyświetlane w blokach „po dwie”. W takiej sytuacji, o 40% spada prawdopodobieństwo przerwania filmu po raz kolejny. Pierwsze testy wskazują na to, że takie rozwiązanie okazuje się być korzystne dla reklamodawców. Widz woli obejrzeć dwie reklamy pod rząd, wiedząc, że później nie będzie już musiał tego robić.

Samodzielne odkrywanie filmów

Kolejną zmianą, którą YouTube wprowadził bazując na obserwacjach zwyczajów użytkowników, jest przeniesienie większej ilości formatów reklamowych na stronę główną YouTube. Na przestrzeni ostatnich trzech lat, użytkownicy 10 razy częściej odkrywają nowe filmy z poziomu swojego ekranu powitalnego, który bazuje na ich preferencjach. Właśnie dlatego, na stronie głównej YouTube pojawiają się teraz reklamy: TrueView video discovery ads, Mastheads oraz kampanie Universal App.

Oglądanie YouTube na telewizorach

Kolejny trend, który zwrócił uwagę marketerów YouTube to coraz większy udział telewizorów w konsumpcji treści publikowanych na platformie. Każdego dnia, urządzenia te generują 180 milionów godzin ruchu. Z tego powodu, reklama na telewizorach doczekała się osobnej kategorii w Google Ads. Dzięki temu, reklamodawcy mogą dopasować swoją kampanię tylko do dużych ekranów i sposobu konsumpcji treści charakterystycznego np. dla widzów oglądających filmy z kanapy.