YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

YouTube Trends Listopad 2015: TheNitroZyniak pnie się w górę

Wydawać by się mogło, że jesienne wieczory to najlepszy czas w roku, żeby siedzieć w domu i oglądać śmieszne koty na YouTube. Okazuje się, że nic podobnego. W listopadzie spadła zarówno oglądalność jak i liczba publikowanych filmów. Jesteście ciekawi, które kanały radziły sobie najlepiej w ubiegłym miesiącu? Zapraszamy na listopadowy raport YouTube Trends od Sotrender.

Jak wynika z badań, w minionym miesiącu liczba nowych subskrypcji analizowanych przez Sotrewnder kanałów, spadła o 5% w stosunku do października. W listopadzie, na wspomnianych kanałach, pojawiło się o ponad5 % mniej filmów niż przed miesiącem. Zanotowano również niej wyświetleń.

TheNitroZyniak królem listopada

Zrzut ekranu 2015-12-05 o 14.52.03

Nie zabrakło jednak nowych rekordów. W górę poszybowały statystyki kanału TheNitroZyniak. W ciągu jednego miesiąca przybyło mu ponad 46 tysięcy subskrybentów. Z takim wynikiem, jest to drugie miejsce w Polsce, jeśli chodzi o status najszybciej rosnącego kanału w naszym kraju. Miejsce pierwsze należy do IsAmUxPompa. Według liczby odsłon, TheNitroZyniak awansował aż o 36 miejsc w rankingu najpopularniejszych, polskich kanałów. Jego film pt. „#NitroLive 20.30 – Giveawaye, Betowanie i Pytanie” był najchętniej komentowanym wideo miesiąca. Pod wideo wypowiedziało się ponad 102 tysiące osób.

Najlepsi z najlepszych

Zrzut ekranu 2015-12-05 o 14.50.53

Na ten moment, największe polskie kanały na YouTube to SA Wardega, AbstrachujeTV oraz reZigiusz. Jeśli chodzi o liczbę odsłon, dominuje rap oraz treści przeznaczone dla dzieci. W pierwszej trójce najczęściej oglądanych kanałów znalazły się: Step Records, ProstoTV oraz Disney Junior Polska. Patrząc jednak na stosunek liczby odsłon do jednego subskrybenta, na prowadzeniu znanazły się Disco Polo Lajf, ponownie Disney Junior Polska oraz VoiceOfPoland. Wyścig na komentarze wygrywa wspominany już TheNitroZyniak a tuż za nim znajdują się IsAmUxPompa i reZigiusz.Te same kanały uzyskały najwyższą ocenę sumaryczną, w najnowszym raporcie Sotrender YouTube Trends.

Świat marek

Raport obejmuje również firmy i marki. Podzielono je na kilka kategorii. Pierwsza z nich to Banki i ubezpieczenia. Największe kanały w tej grupie to Bank Millenium, ING Bank Śląski i mBankTV. Jeśli chodzi o komentarze, najwyżej uplasowały się GrupaErgoHestia, Bank Millenium oraz ING Bank Śląski.

Zrzut ekranu 2015-12-05 o 14.48.01

W kategorii Dom i ogród, bez zaskoczenia. Castorama cały czas deklasuje rywali jeśli chodzi o aktywności, liczbę subksrypcji, oceny i liczbę wyświetleń. Co ciekawe, najczęściej oglądanym wideo był jednak film od TEFAL PL i Black Red White. Niestety, oglądalność tych produkcji marki zawdzięczają reklamom, o czym świadczy brak komentarzy i ocen.

Zrzut ekranu 2015-12-05 o 14.48.58

Zacięta walka trwa w sektorze motoryzacyjnym. Prowadzi SKODA Polska jednak Mazda i Audi, w kwestii liczby subksrypcji, depczą marce po piętach. Jeśli chodzi o filmy, niestety wciąż dominują reklamy, których nikt nie komentuje i nie ocenia.

Zrzut ekranu 2015-12-05 o 14.49.48

Po więcej zapraszamy was do pełnej wersji raportu, którą bezpłatnie, można pobrać TUTAJ.

Gwiezne Wojny nawet tutaj

Pisząc o raporcie Sotrender dotyczącym YouTube, nie mogłem pominąć badania dotyczącego Gwiezdnych Wojen. Tak, Sotrender wypuścił jakiś czas temu raport związany ze zbliżającą się premierą filmu. Nie zabrakło w nim informacji, dotyczących wyników oglądalności trailerów, które z prędkością światła rozniosły się po mediach społecznościowych. Poniżej możecie zobaczyć, która produkcja była oglądana najchętniej. A premiera samego filmu, już za niespełna dwa tygodnie.

Sotrender-Blog-Star-Wars-Trailer-views