YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

YouTube Trends – Sierpniowy raport Sotrender

Patrząc na wyniki sierpniowego YouTube Trends, wyraźnie widzimy, że wakacje to czas mniejszej aktywności użytkowników w serwisie. Średnia liczba nowo dodanych filmów na analizowanych kanałach była o 9,4% niższa niż w lipcu. Średnia wyświetleń wyniosła 2,5 tysiąca czyli 10,9% mniej niż ostatnio. Największy spadek zanotowały subskrypcje. W sierpniu było ich o 18,9% mniej niż w lipcu.

Największa liczba odsłon wciąż należy do wytwórni Step Records. W sierpniu ich filmy wyświetlono blisko 45 milionów razy. Oczywiście duża w tym zasługa Gangu Albanii, który wciąż dominuje w rankingach. Step Records to również imponująca liczba nowych subskrybentów. W sierpniu przybyło ich blisko 40 tysięcy. Jeśli chodzi o całościowe wyniki oglądalności od początku powstania kanału, wszystkie produkcje obejrzano już około 851 milionów razy. Warto również dodać, że Step Records awansował w kategorii najczęściej ocenianych kanałów polskojęzycznych. Wytwórnia przesunęła się z 18 na 13 miejsce.

Zrzut ekranu 2015-09-10 o 11.44.42

W pierwszej dziesiątce najczęściej oglądanych filmów sierpnia znalazła się tylko jedna produkcja, która nie jest teledyskiem. Jest to filmik „Jake i Piraci z Nibylandii – Zaklęcie odmładzające”. Pierwsze miejsce nadal należy do Sarsy i przeboju „Naucz Mnie”. Dalej Enej oraz Natalia Nykiel. Wakacje to sezon koncertowy dla tego typu gwiazd. Być może właśnie występy na żywo przynoszą wokalistkom popularność na YouTube.

ReZigiusz na podium

Jeśli chodzi o zestawienie najpopularniejszych kanałów na YouTube, na podium pojawiła się nowość. W sierpniu, po wzroście aż o 57 tysięcy widzów, kanał ReZiego awansował do trójki kanałów z największym miesięcznym przyrostem liczby subskrybentów. ReZi jest więc w pierwszej trójce największych, najchętniej oglądanych oraz najszybciej rosnących kanałów w Polsce. 

Zrzut ekranu 2015-09-10 o 11.44.52

Marki na polskim YouTube

Raport YouTube Trends agreguje również wiele firm i marek, które próbują swoich sił w wideomarketingu. Przyjrzyjmy się największym z nich. 

W świecie banków i ubezpieczeń prym nadal wiedzie Bank Millenium oraz BGŻ BNP Paribas. Nowością w pierwszej trójce jest IdeaBankTV, który zdetronizował ING Bank Śląski na piąte miejsce. Najczęściej oglądanym filmem w tej kategorii było Kochasz? Uważaj na pieszych od GrupyPZU.

Zrzut ekranu 2015-09-10 o 11.46.06

W kategorii Dom i ogród, od kilku miesięcy dominuje Castorama Polska. Za kanał marki odpowiedzialna jest ekipa youtuberów „5 sposobów na…”. Na drugim miejscu pojawił się kanał MAGNATfarby z całkiem niezłym wynikiem, który jeśli chodzi o całkowitą liczbę odsłon i tak jest zaledwie połową tego, co udało się osiągnąć w sierpniu Castoramie. Co ciekawe, mimo że siedem filmów z pierwszej dziesiątki należy do Castoramy, pierwsze miejsce zdobył Bosch Home Polska, prezentujący nową linię piekarników. 

Zrzut ekranu 2015-09-10 o 11.58.20

W kategoriach takich jak Stacje i kanały TV, Prasa, Kosmetyki czy Samochody, pierwsze miejsca rozkładają się bardzo podobnie do tego, co mogliśmy zobaczyć w lipcowym raporcie. Duże roszady pojawiły się natomiast w kategorii Technologie i sprzęt. Najwięcej odsłon zaliczył Samsung Polska, przeskakując tym samym z 4 na 1 miejsce rankingu. W kwestii subskrybentów niemal wszystko wygląda tak samo jak w lipcu. Liderem jest kanał SimsPolska.

Pełną wersję raportu znajdziecie TUTAJ.