
Nasza pierwsza seria filmów na YouTube, talkshow skupiający się na wideomarketingu, youtuberach i influencerach z branży, ma już 10 odcinków. W najnowszej odsłonie YT Backstage gościmy Jacka Gadzinowskiego, który w programie „Wjazd na chatę” regularnie odwiedza znanych twórców w ich domach.
Choć sam twierdzi, że nie robi typowych „crossów” do jakich przyzwyczaili nas youtuberzy, nie ma chyba na polskim YouTube drugiego twórcy, który do swojego programu zaprosiłby tyle osób związanych z tą branżą. „Wjazd na chatę” to format, który wzorowany jest na amerykańskim MTV Cribs, gdzie widzowie mieli okazję zobaczyć jak mieszkają znane osobistości. Jacek ograniczył się tylko do twórców działających na YouTube. – Ludzie są tacy, że lubią podglądać. Jeżeli zobaczą znane osoby, to od razu się zainteresują – opowiada autor „Wjazdu na chatę”. Na początku to on zyskiwał dzieki obecności znanych youtuberów w jego programie. Obecnie, posiadach przeszło 350 tysięcy subksrybentów, sam może wspierać mniejszych twórców poprzez zapraszanie ich na swój kanał. – To taki ekosystem. Każdy od każdego jest w jakiś sposób zależny. (…) To nie jest tak, że się odgrodzisz. Tutaj to tak nie funkcjonuje – wyjaśnia Jacek.
Obejrzyj najnowszy odcinek YT Backstage:
Wspomniany ekosystem odróżnia YouTube od telewizji. Aleksandra Mikołajczyk zapytała też o podobieństwa. – Twórcy podświadomie kopiują i stosują wzorce z telewizji. I robią to lepiej ze względu na bardziej ograniczone zasoby – wyjaśnia nam youtuber. Takich podobieństw jest znacznie więcej. Jacek wspomina o regularności i konsekwencji w wypuszczaniu nowych odcinków. Jak twierdzi: na jednorazowych viralach, obecnie nie można zbudować popularności. – Gdybym nie zrobił ponad stu odcinków, nie byłbym tu gdzie teraz jestem. To jest właśnie ta konsekwencja.
Seria YT BACKSTAGE już z samej nazwy wskazuje na kulisy świata YouTube. Jacek w swoich programach dosłownie wchodzi twórcom do kuchni czy sypialni. Okazuje się, że największym problemem nie jest namówienie youtuberów na wywiad tylko zgranie odpowiednich terminów. Brak czasu zmusza też do kompromisów na linii montażowej. Okazuje się jednak, że twórca ma w zanadrzu trochę zapasowych odcinków: od 4 aż do 12.
Jacek wyjaśnił również jak wygląda kwestia praw autorskich do jego formatu, przy okazji niemal identycznej produkcji, która ukazała się w telewizji. Jeśli jesteście ciekawi jak potoczyła się ta historia, zapraszamy do oglądania najnowszego odcinka YTBackstage.
Sprawdź też inne filmy:
YT Backstage to nowy internetowy talk-show nagrywany w prawdziwym studiu telewizyjnym. YT Backstage to celne pytania i merytoryczne odpowiedzi dotyczące wideo w Internecie, produkcji filmowej nastawionej na emisję w sieci, nowych form wideo marketingu (Vine, Snapchat, Periscope). Jak marki odnajdują się na YouTube? Co stoi za współpracą z youtuberami? Czemu kampanie wideomarketingowe są tak drogie? Czy twórcy internetowi bardzo chętnie podejmują współprace z markami? Które kanały najszybciej się rozwijają i dlaczego? Na te i wiele innych pytań odpowiemy w kolejnych odcinach naszej serii.
Aleksandra Mikołajczyk, CEO grupy Moon Media, przepyta ekspetów ze świata wideomarketingu, PR-owców, strategów i aktywnych twórców publikujących na YouTube. Backstage to YouTube od kuchni, czyli praktyczne know how prosto od specjalistów i youtuberów.