
Na naszym kanale właśnie wylądował 11 odcinek serii YT Backstage. Tym razem, gościem Aleksandry Mikołajczyk był Mikołaj Jaok Janusz, którego możecie kojarzyć m.in. z programu PYTA.PL.
Mikołaj Janusz to kolejny gość naszego programu, który zauważa jak bardzo YouTube zbliża się do telewizji. Twórca zwraca uwagę na zmiany związane z użyciem wizerunku. Osoby, które sobie tego nie życzą mogą obecnie znacznie łatwiej wyegzekować zamazanie twarzy lub usunięcie z materiału. Jaok wspomina też o polskim prawie prasowym. W przypadku programu takiego jak PYTA.PL jego znajomość jest chyba dosyć istotna… Co ciekawe, program wciąż nie dorobił się większej konkurencji na YouTube, działającej w podobnej formule. Jaok twierdzi, że wynika to ze zbyt dużego ryzyka jakie wiąże się z prowokowaniem ludzi podczas demonstracji. Na szczęście, do tej pory, ekipie PYTA.PL nigdy nic złego się nie przytrafiło.
Autor kanału PYTA.PL opowiedział nam również o tym, jak ważna jest autentyczność. Kiedy zaczynali, nie mieli w planach zarobków. Wszystko wynikało z pasji.
„Kiedy nie wiem co powiedzieć, mówię szczerze. Nie kreuję swojego wizerunku. (…) Po prostu jestem sobą. Mam wrażenie, że jest zapotrzebowanie na takich dziennikarzy. Każdy kogoś gra, podczas gdy ludzie lubią naturalność.”
Co ciekawe, mimo że formuła programu właściwie się nie zmienia, widzowie często zauważają, że niektóre tematy są bardziej lub mniej „pytowe”.
W rozmowie z naszym gościem, Aleksandra podjęła również temat wolności słowa. Okazuje się, że programy, które Jaok przygotowywał dla telewizji, były w pewien sposób cenzurowane. Twórca, z racji swoich obecnych projektów związanych z mediami tradycyjnymi, nie może już sobie pozwalać na tak wiele jak za czasów programu PYTA.PL. Mikołaj nie mógł jednak zdradzić szczegółów związanych z tym nad czym obecnie pracuje.
Mimo wszystkich pozytywów dotyczących serwisu YouTube, nie obyło się też bez krytyki. Jaok zwrócił uwagę na to, że każdy może powiedzieć w sieci cokolwiek i niekoniecznie jest to dobre. Mikołaj zauważa, że wiele osób próbuje wybijać się na cudzych kanałach zostawiając komentarze, co w jego ocenie nie jest do końca uczciwe. W rozmowie pojawił się ciekawy przykład eksperymentu związanego z tym jak bardzo odbiór treści kształtują interakcje pojawiające się pod filmem.
Nie mogło też zabraknąć pytań o zarobki. Jaok zwrócił uwagę na dużą popularność kanałów gamingowych jednak sam przyznał, że regularnie odrzuca propozycje współpracy z markami. Swój zarobek widzi bardziej w radiu i w telewizji.
Mimo wielu romansów z mediami tradycyjnymi, Jaok prowadzi również swój kanał prywatny. Jak sam twierdzi, to jego brudnopis i „swoje miejsce w sieci”:
Sprawdź też inne filmy:
YT Backstage to nowy internetowy talk-show nagrywany w prawdziwym studiu telewizyjnym. YT Backstage to celne pytania i merytoryczne odpowiedzi dotyczące wideo w Internecie, produkcji filmowej nastawionej na emisję w sieci, nowych form wideo marketingu (Vine, Snapchat, Periscope). Jak marki odnajdują się na YouTube? Co stoi za współpracą z youtuberami? Czemu kampanie wideomarketingowe są tak drogie? Czy twórcy internetowi bardzo chętnie podejmują współprace z markami? Które kanały najszybciej się rozwijają i dlaczego? Na te i wiele innych pytań odpowiemy w kolejnych odcinach naszej serii.
Aleksandra Mikołajczyk, CEO grupy Moon Media, przepyta ekspetów ze świata wideomarketingu, PR-owców, strategów i aktywnych twórców publikujących na YouTube. Backstage to YouTube od kuchni, czyli praktyczne know how prosto od specjalistów i youtuberów.