YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

YT Backstage #3: Wojciech Wawrzak o prawie autorskim na YouTube

Trzeci odcinek YT Backstage właśnie wylądował na naszym kanale. Tym razem gościmy zwycięzcę konkursu Blog Roku 2015. Wojciech Wawrzak zdobył nagrody za blog specjalistyczny oraz w kategorii ogólnej. Jeśli interesują was przepisy prawa autorskiego, związane z YouTube, koniecznie obejrzyjcie najnowszy odcinek YT Backstage!

Prawnik wśród blogerów i bloger wśród prawników. Autor bloga praKreacja.pl – prawo dla kreatywnych. Obsługuje branże kreatywną i e-commerce. Pomaga przedsiębiorcom, twórcom oraz freelancerom. Od kilku dni, szczęśliwy zwycięzca konkursu Blog Roku 2015. Mimo że skrzynka mailowa pęka w szwach, a telefon nie przestaje dzwonić, znalazł trochę czasu, aby odwiedzić nas w studio Moon Media i porozmawiać z Aleksandrą Mikołajczyk. Tematem odcinka było oczywiście prawo na YouTube. Wojtek obalił wiele mitów, które wciąż funkcjonują wśród internetowych twórców.

  • Jakie są słabe strony Content ID?
  • Kiedy działa prawo cytatu?
  • Czym jest prawo do wykorzystania treści na potrzeby pastiszu, parodii lub karykatury?
  • Jak długi fragment utworu muzycznego lub filmowego możesz wykorzystać w swojej produkcji?

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań, znajdziecie w trzecim odcinku serii YT Backstage. Zachęcam też do lektury naszego wywiadu z Wojtkiem, który w zeszłym roku pojawił się na łamach YT360.PL oraz obejrzenia poprzednich odcinków naszego t

Powyżej znajdziecie poprzednie odcinki naszego internetowego talk show. Gośćmi Aleksandry Mikołajczyk byli wcześniej: Krzysztof Janczak (Pan Yapa) oraz Ryan Socash (Mediakraft).


YT Backstage to nowy internetowy talk-show nagrywany w prawdziwym studiu telewizyjnym. YT Backstage to celne pytania i merytoryczne odpowiedzi dotyczące wideo w Internecie, produkcji filmowej nastawionej na emisję w sieci, nowych form wideo marketingu (Vine, Snapchat, Periscope). Jak marki odnajdują się na YouTube? Co stoi za współpracą z youtuberami? Czemu kampanie wideomarketingowe są tak drogie? Czy twórcy internetowi bardzo chętnie podejmują współprace z markami? Które kanały najszybciej się rozwijają i dlaczego? Na te i wiele innych pytań odpowiemy w kolejnych odcinach naszej serii.

Aleksandra Mikołajczyk, CEO grupy Moon Media, przepyta ekspetów ze świata wideomarketingu, PR-owców, strategów i aktywnych twórców publikujących na YouTube. Backstage to YouTube od kuchni, czyli praktyczne know how prosto od specjalistów i youtuberów.