YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

YT Backstage #6: Grzegorz Barański (Dakann)

W zeszłym miesiącu, w naszym programie gościliśmy połowę duetu Czarne Owce czyli Łukasza Skalika. Tym razem, nasze studio odwiedziła druga “owca”. Grzegorz Barański, autor słynnego filmu “Piątek”, obecnie współtwórca takich formatów jak Odwaga, Ponki czy Tylko Kino, opowiedział nam o kulisach pracy twórcy wideo.

Jak sam twierdzi, określenie youtuber jest w pewien sposób obraźliwe. Właśnie dlatego woli być określany jako twórca internetowego wideo. W rozmowie z Aleksandrą Mikołajczyk opowiedział o tym jak wyglądał YouTube kilka lat temu, jak wygląda jego współpraca z siecią partnerską Mediakraft oraz co zmienia się obecnie w świecie filmów publikowanych w sieci.

  • Ile jest tak na prawdę Dakanna w Grzegorzu Barańskim?
  • Jak wyglądał start na YouTube kilka lat temu?
  • Na jakim sprzęcie robiło się kiedyś YouTube?
  • Ile trwał montaż na początku kariery Dakanna?
  • Jak zaczęła się współpraca Grzegorza z siecią partnerską Mediakraft?
  • Czego powinien nauczyć się youtuber, zanim stanie przed kamerą?
  • Czy Dakann czyta swoje kwestie z promptera?
  • Co może boleć twórcę, który tworzy internetowe wideo?
  • W jakich relacjach są twórcy zrzeszeni w różnych sieciach partnerskich?
  • Co zrobić, jeśli nasz upload zostanie zablokowany przez Content ID?
  • Dlaczego określanie się mianem youtubera jest zdaniem Grzegorza obraźliwe?
  • Jakich kanałów nienawidzi Dakann?
  • Jakie trendy na YouTube dotarły do nas zza oceanu?
  • Jak będzie wyglądała kontynuacja kultowego „Piątku”?
  • Czy twórcy wideo odchodzą od YouTube jako platformy?

Jeśli interesują was odpowiedzi na powyższe pytania, zapraszamy do obejrzenia najnowszego odcinka YT Backstage!

Zachęcamy was również do obejrzenia poprzednich odcinków serii:


YT Backstage to nowy internetowy talk-show nagrywany w prawdziwym studiu telewizyjnym. YT Backstage to celne pytania i merytoryczne odpowiedzi dotyczące wideo w Internecie, produkcji filmowej nastawionej na emisję w sieci, nowych form wideo marketingu (Vine, Snapchat, Periscope). Jak marki odnajdują się na YouTube? Co stoi za współpracą z youtuberami? Czemu kampanie wideomarketingowe są tak drogie? Czy twórcy internetowi bardzo chętnie podejmują współprace z markami? Które kanały najszybciej się rozwijają i dlaczego? Na te i wiele innych pytań odpowiemy w kolejnych odcinach naszej serii.

Aleksandra Mikołajczyk, CEO grupy Moon Media, przepyta ekspetów ze świata wideomarketingu, PR-owców, strategów i aktywnych twórców publikujących na YouTube. Backstage to YouTube od kuchni, czyli praktyczne know how prosto od specjalistów i youtuberów.