YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

YT Backstage #7: Magdalena Daniłoś (OFFON AGENCY)

Najnowszy odcinek YT Backstage właśnie wylądował na naszym kanale. Gościem Aleksandry Mikołajczym była tym razem Magdalena Daniłoś, autorka pierwszej w Polsce książki, w całości poświęconej tematyce wideomarketingu.

Magdalena Daniłoś – creative director OFFON Agency; wieloletnia dziennikarka telewizyjna; trener w obszarze content wideo, wideo marketingu oraz social media; posiada kilkanaście lat doświadczeń w tworzeniu rozwiązań wideo marketingowych – od telewizji regionalnej, poprzez filmy korporacyjne aż po łączenie wideo z grywalizacją; pomysłodawczyni i współtwórczyni videobloga „Kreator smaku”; ma również na swoim koncie kilkaset realizacji dla swoich klientów; znawczyni najnowszych trendów wideo marketingowych z Europy Zachodniej i USA; jest autorką specjalistycznych artykułów poświęconych wideo marketingowi, realizuje również warsztaty poświęcone temu zagadnieniu.

Magdalena Daniłoś opowiedziała nam o tym skąd wziął się pomysł na napisanie książki o wideomarketingu. Okazuje się, że rozmowy, które prowadzi z youtuberami na swoim kanale YouTube były jedyną inspiracją, która przyczyniła się do powstania poradnika. Książka powstała z myślą o wszystkich tych, którzy coraz częściej spotykają się z wideomarketingiem w swojej pracy, ale nie do końca go rozumieją. Jak mówi sama Magdalena, przewodnik po wideomarketingu został zainspirowany przez jej klientów, którzy nie do końca rozumieją pracę jej lub zespołu OFFON AGENCY. Książka miała być źródłem podstawowym źródłem wiedzy, niezbędnej do prowadzenia działań marketingowych.

Dlaczego Magdalena nie zdecydowała się na stworzenie wideoporadnika? Jak twierdzi sama zainteresowana, książka to coś co stanowi dużą wartość mentalną w głowie ludzi. Jak się okazuje, w naszym kraju nie ma zbyt wielu książek o tematyce wideo, dlatego wiele osób decydujących się podjąć to zagadnienie, ma problemy z bibliografią.

W dalszej części rozmowy, dowiadujemy się m.in. że książka Magdaleny dedykowana jest również początkującym youtuberom, którzy nie wiedzą jeszcze jak poruszać się po YouTube. Autorka przyznaje jednak, że wydawnictwo było tworzone głównie z myślą o markach, które szukają swojego miejsca w świecie wideomarketingu. Jak podkreśla Magdalena, twórcy wideo bardzo dobrze znają swoją platformę, a problemy pojawiają się dopiero wtedy, kiedy przychodzi czas na współprace komercyjne. Książka ma być odpowiedzią na pytania, które ciągle przewijają się przez skrzynkę mailową autorki.

W wywiadzie nie zabrakło też pytań o inne platformy wideo. Magdalena opowiedziała nam o swojej wizji filmów jako form komunikacji. Nie zabrakło nawiązań do takich serwisów jak Vine, Facebook czy Snapchat.

Podczas rozmowy padły również trudniejsze pytania. Oprócz rozmowy o najbardziej udanych kampaniach, nie zabrakło pytań o kreację, którą Magdalena uważa za swoją największą porażkę. Jeśli jesteście ciekawi jak wyglądał viral realizowany dla marki budowlanej, tym bardziej zapraszamy do obejrzenia najnowszego wywiadu na naszym kanale!

Sprawdź też inne filmy:


YT Backstage to nowy internetowy talk-show nagrywany w prawdziwym studiu telewizyjnym. YT Backstage to celne pytania i merytoryczne odpowiedzi dotyczące wideo w Internecie, produkcji filmowej nastawionej na emisję w sieci, nowych form wideo marketingu (Vine, Snapchat, Periscope). Jak marki odnajdują się na YouTube? Co stoi za współpracą z youtuberami? Czemu kampanie wideomarketingowe są tak drogie? Czy twórcy internetowi bardzo chętnie podejmują współprace z markami? Które kanały najszybciej się rozwijają i dlaczego? Na te i wiele innych pytań odpowiemy w kolejnych odcinach naszej serii.

Aleksandra Mikołajczyk, CEO grupy Moon Media, przepyta ekspetów ze świata wideomarketingu, PR-owców, strategów i aktywnych twórców publikujących na YouTube. Backstage to YouTube od kuchni, czyli praktyczne know how prosto od specjalistów i youtuberów.