YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

YT Backstage #9 : Rafał Jarząbek (Z dobrym słowem)

Naszym gościem był youtuber, który w swoich prowokacjach i eksperymentach społecznych podejmuje nierzadko trudne tematy, wyróżniając się tym samym na tle swoich kolegów i koleżanek z branży. Zrozumiecie o co chodzi, jeśli obejrzycie wideo „Zatrzymanie amatora dzieci z sieci”. Zapraszamy na najnowszy odcinek YT Backstage!

Rafał, w rozmowie z Olą, przyznał, że kanał był sposobem na wyrażanie emocji, których nie potrafił wyrzucić z siebie w inny sposób. Wiele pomysłów autora kanału „Z dobrym słowem” było wielokrotnie odrzucanych w jego wcześniejszej pracy zawodowej. YouTube był więc miejscem, w którym Rafał postanowił działać pod własnym szyldem. Nie była to prosta droga. Okazuje się, że aby zrealizować swoje nowe cele, youtuber z dnia na dzień rzucił dotychczasowe zajęcia i w pełni skupił się na nowe ścieżce kariery. Jak sam żartuje, przez jakiś czas żywił się czerstwym chlebem…

Obejrzyj nasz wywiad:

Oczywiście w rozmowie z Olą, nie mogło zabraknąć kluczowego pytania, które słyszał już chyba każdy niezależny twórca publikujący na YouTube: „Czy na tym faktycznie można zarobić”? Rafał opowiedział o swojej pracy w obrębie serwisu i o tym z czego tak naprawdę czerpie zyski zamieszczając swoje filmy w sieci. Jest to o tyle ciekawe, że tematy podejmowane przez twórcę nie zawsze idą w parze z lifestyle’owym contentem, w który chętnie zainwestowałyby znane marki. Rafał zdradza, że znacznie bliższe są mu kampanie wizerunkowe, aniżeli nachalne reklamowanie produktów.

Aleksandra Mikołajczyk zapytała również o eksperymenty społeczne, które pojawiają się na kanale „Z dobrym słowem”. Rafał nie raz organizował akcje, które łatwo mogłyby wymknąć się spod kontroli. Okazuje się, że autor bardzo podchodzi do tematu. Wszystkie kontrowersyjne pomysły analizowane są pod kątem prawnym. Z naszego najnowszego wywiadu będziecie mogli poznać kulisy akcji związanej z „amatorem dzieci z sieci”, która przyniosła Rafałowi popularność na YouTube.

Kolejny poruszony wątek to „robienie filmów pod widza”. Rafał wyraźnie zaznacza, że jego produkcje to sposób na wyrażanie swoich emocji. Nie dostosowuje swoich produkcji do określonego targetu. Wystarcza mu, że wśród jego widzów są osoby, którym bez tego, podoba się to co robi. Jak sam mówi, najważniejsze jest to, żeby ludzie oglądali wartościowe materiały. Tu, nie zabrakło pewnych porównań do telewizji i tego co oferuje ramówka komercyjnych stacji.

Nie zabrakło też wątków biznesowych. Rafał opowiada jak wygląda jego współpraca z siecią partnerską Onet.pl (RingierAxelSpriner). Jak twierdzi twórca, kwestie biznesowe są bardzo elastycznie zatopione w jego działalność na YouTube, z czym nie spotkał się wcześniej przy okazji pracy z innymi MCN’ami.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o Robercie i kanale „Z dobrym słowem” a także o tym jak wygląda zawód youtubera na pełen etat, koniecznie obejrzyjcie dziewiąty odcinek YT Backstage!

Sprawdź też inne filmy:


YT Backstage to nowy internetowy talk-show nagrywany w prawdziwym studiu telewizyjnym. YT Backstage to celne pytania i merytoryczne odpowiedzi dotyczące wideo w Internecie, produkcji filmowej nastawionej na emisję w sieci, nowych form wideo marketingu (Vine, Snapchat, Periscope). Jak marki odnajdują się na YouTube? Co stoi za współpracą z youtuberami? Czemu kampanie wideomarketingowe są tak drogie? Czy twórcy internetowi bardzo chętnie podejmują współprace z markami? Które kanały najszybciej się rozwijają i dlaczego? Na te i wiele innych pytań odpowiemy w kolejnych odcinach naszej serii.

Aleksandra Mikołajczyk, CEO grupy Moon Media, przepyta ekspetów ze świata wideomarketingu, PR-owców, strategów i aktywnych twórców publikujących na YouTube. Backstage to YouTube od kuchni, czyli praktyczne know how prosto od specjalistów i youtuberów.