YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

YouTube Gaming znika z rynku. Oto co otrzymujemy w zamian…

Trzy lata temu wystartowała platforma YouTube Gaming. Google miało ambitny plan stworzenia konkurencji dla Twitcha ale wszystko wskazuje na to, że rozdrabnianie się na osobne serwisy nie zdało w tym przypadku egzaminu. YouTube Gaming przenosi się na swoją macierzystą platformę.

Trudno mi czasami zrozumieć politykę Google. Po trzech latach działalności YouTube Gaming staje się po prostu integralną częścią YouTube. Dlaczego nie mogli zrobić tak od razu? Trudno oceniać, tym bardziej, że platforma nigdy nie została oficjalnie udostępniona na terenie naszego kraju. W czerwcu 2015 roku byliśmy niemal pewni, że tak wielki gracz jak YouTube może sporo namieszać w świecie streamowania gier. Zakładałem, że użytkownicy Twitcha chętnie przeniosą się na YouTube. Historia napisała jednak zupełnie inny scenariusz.

 

Zakulisowo mówi się o tym, że YouTube spodziewał się znacznie większej popularności platformy uruchomionej w 2015 roku. W moim odczuciu, duży wpływ na małe zasięgi mógł być ograniczony dostęp do aplikacji w wielu krajach na świecie (w tym również w Polsce). Gdyby YouTube Gaming wystartował z ogólnoświatową premierą, mogłoby to wyglądać zupełnie inaczej. Platforma nie zginie jednak z dnia na dzień. Wygaszenie YouTube Gaming zapowiedziano na koniec marca przyszłego roku.

Co dalej?

 

W zamian za YouTube Gaming otrzymujemy nieco bardziej rozbudowaną zakładkę „gaming”, która dostępna jest pod adresem https://www.youtube.com/gaming. Oprócz takich działów jak: filmy z subskrypcji, filmowe trendy, najlepsze transmisje na żywo, nadchodzące transmisje na żywo i polecane, znajdziemy tu również kategorie powiązane z konkretnymi grami. Swoje działy otrzymały między innymi: Playerunknown’s Battlegrounds, Dota 2, Fortnite, Mobile Legends Bang Bang, Age of Empires, League of Legends, Overwatch, Minecraft czy World of Tanks.