
Dwa tygodnie temu, pisaliśmy o sposobach na zarabianie pieniędzy z pomocą YouTube. Dziś: druga strona medalu. Jak wynika z badań niemieckiego naukowca, niewielu youtuberom udaje się rozprawić z biedą…
Mathias Bärl jest profesorem Offenburg University of Applied Sciences w Niemczech. Według jego badań, aż 96,5% osób, które próbują utrzymać się z działalności na YouTube, nie przekracza relatywnej granicy ubóstwa (według amerykańskich standardów). Jest to wskaźnik, który odpowiada połowie średnich miesięcznych wydatków gospodarstw domowych. Oczywiście warto tu zauważyć, że dane dla Ameryki nijak mają się do polskich dochodów. W Stanach Zjednoczonych, granica ubóstwa zaczyna się dopiero poniżej 12140 $ zarobionych w skali roku i 16464 $ w przypadku dwuosobowego gospodarstwa.
Statystyki wydają się być bezlitosne co potwierdza Alice Marwick, asystentka profesora odpowiedzialnego za badanie:
Jeśli zdobędziesz rolę w serialu telewizyjnym i regularnie pojawiasz się na ekranie, możesz liczyć na dobre pieniądze, które zapewnią ci godne życie. W przypadku YouTube sytuacja wygląda nieco gorzej. Możesz mieć pół miliona subksrybentów a i tak często musisz dorabiać sobie w Starbucksie…
Tylko najwięksi zarabiają
Zarobki dynamicznie rosną w górę jeśli zbliżamy się do czołówki YouTube. Według badań, które przeprowadził profesor Bärtl, w 2016 roku najwięksi youtuberzy generowali od 2,2 miliona do 42,1 miliona wyświetleń w miesiącu. W takim przypadku, nie trzeba nawet liczyć dochodów związanych z filmami sponsorowanymi żeby już na samych reklamach natywnych YouTube uzbierać pokaźną sumkę. Oczywiście polscy twórcy są tutaj na nieco gorszej pozycji bo nasze przeliczniki za reklamy są znacznie skromniejsze niż te amerykańskie.
Kanały na końcu internetu…
Najciekawsze wnioski z badań profesora Bärtla dotyczą tego jak wielki ruch na YouTube generują najwięksi youtuberzy. W 2006 roku 3% największych kanałów generowało 63% ze wszystkich wyświetleń na platformie! Dekadę później, badania wskazały, że na każde 10 wyświetleń filmów na YouTube, 9 należy do kanałów, które znajdują się w czołówce. Aż 85% kanałów YouTube, które badano w 2016 roku notuje maksymalnie 458 wyświetleń w ciągu miesiąca.
źródło: TechSpot