YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Czy zegarki i biżuteria radzą sobie na YouTube lepiej niż siłownie?

Najnowsza edycja raportu od Muse to zestawienie youtubowych działań marek, które niejednego może porządnie zaskoczyć. Muszę przyznać, że nie wiedziałem o wielu kanałach prowadzonych w branżach takich jak biżuteria i zegarki, prywatna opieka medyczna czy teatry opery i filharmonie. We wrześniowym Video Marketing Raport nie zabrakło też miejsca dla siłowni i centrów handlowych.

Biżeuteria i zegarki

Zrzut ekranu 2017-10-17 o 13.39.31

Jeśli chodzi o zegarki na YouTube, moja wiedza kończy się na programie TikTalk, z którego autorem rozmawialiśmy na łamach YT360 kilka miesięcy temu. Wygląda jednak na to, że marki z tego segmentu tematycznego, również próbują sił z własnymi kanałami. W kategorii biżuteria i zegarki zdecydowanym liderem jest pasart, który najlepiej poradził sobie jeśli chodzi o wyświetlenia we wrześniu ale również dominuje w kategorii subskrypcji i interakcji na kanale.

Centra handlowe

Byłem zaskoczony, że aż 62 różne centra handlowe znalazły się w raporcie od Muse. Mimo że kanały części sklepów wielkopowierzchniowych są praktycznie nieaktywne, wygląda na to, że w tej branży potencjał YouTube jest często brany pod uwagę. Zakładam, że wynika to z popularności relacji wideo z najróżniejszych iwentów organizowanych w centrach handlowych. Gdzieś trzeba je później opublikować…

Rekordzistą jest tutaj Silesia City Center. Sklep w widoczny sposób odstaje od konkurencji zarówno jeśli chodzi o wyświetlenia, aktywność widzów jak i liczbę subskrypcji.

Prywatna opieka medyczna

Kolejna branża, której nie spodziewałem się na YouTube. W raporcie Muse można znaleźć 20 różnych kanałów placówek medycznych. Patrząc jednak na pozyskiwanie subskrybentów czy liczbę interakcji, widać, że nie są to treści, które angażowałyby widzów. W kategorii wyróżniają się dwa kanały: Grupa LUX MED oraz Medicover Polska. Te dwie marki idą łeb w łeb jeśli chodzi o subskrypcje i liczbę wyświetleń.

Siłownie i fitness

Na YouTube nie brakuje trenerów osobistych a siłowni w polskich miastach wciąż przybywa. Dziwi więc fakt, że wg. raportu Muse, na YouTube działa tylko 20 kanałów reklamujących kluby fitness. Co ciekawe, większość z nich nie radzi sobie szczególnie dobrze. Liderem jest Gym Break, zarówno jeśli chodzi o interakcje jak i subksprypcje oraz wyświetlenia.

Teatry, opery i filharmonie

Kultura wyższa bardzo dobrze radzi sobie na YouTube. W rankingu możemy znaleźć aż 153 różne placówki takie jak teatry, opery i filharmonie. Największą liczbą wyświetleń może pochwalić się kanał Opery i Filharmoni Podlaskiej. W subskrypcjach znacznie lepiej wypada Filharmonia Narodowa.