YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Zwiastun kanału na YouTube – co możesz dzięki niemu zyskać?

Mimo że ruch na głównej stronie kanału bardzo rzadko stanowi główne źródło wyświetleń twoich filmów, warto zadbać o właściwą optymalizację twojej „wizytówki”. Jednym z ważniejszych elementów youtube’owego wizerunku jest zwiastunk kanału. Oto jak go przygotować i uruchomić.

Jeśli nowy widz odwiedza stronę główną twojego kanału, najprawdopodobniej nie ma jeszcze pojęcia o tym, jakich treści może spodziewać się po twoich filmach. Zwiastun kanału działa jak trailer filmowy. Masz 30 sekund, żeby zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie. Zwiastun powinien przykuwać uwagę i zachęcać do subskrybowania. O czym powinieneś pamiętać montując taki materiał?

Less is more: zwiastun kanału na YouTube

Zadbaj o to aby zwiastun kanału nie był zbyt długi. Potraktuj go jak reklamę, którą widz może w każdej chwili wyłączyć. Niech twój zwiastun będzie esencją kanału YouTube, który prowadzisz. Po jego obejrzeniu, widz powinien mieć już pewne wyobrażenie na temat tego jakie filmy publikujesz, kiedy udostępniasz nowe materiały i co łączy twoje produkcje. YouTube zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt zwiastunu. Czasem lepiej pokazywać niż opowiadać. Pomyśl, jakie rozwiązanie będzie najlepsze w twoim przypadku.

Co cię wyróżnia?

Warto pomyśleć o tym jak możesz wyróżnić się na tle tysięcy innych twórców działających na YouTube. Może to być tematyka kanału albo cecha twojej osobowości, która sprawia, że widzowie lubią oglądać twoje produkcje. A może masz na swoim kanale jeden szczególny film od którego warto zacząć zapoznawać się z twoją twórczością? Postaw się w roli widza, który po kilku sekundach może stracić zainteresowanie kanałem i filmami, które się tam znajdują. Musisz przykuwać uwagę, żeby pozyskiwać subskrybentów ze swojej strony głównej!

Dlaczego warto cię subskrybować?

Żebranie o subskrybowanie kanału lub łapki w górę to nic nowego. Pisałem o tym w tekście „Dajcie łapki w górę! … Tylko po co?”. Tworząc zapowiedź kanału zastanów się jednak nad dobrymi i rzeczowymi argumentami, które przekonają twoich potencjalnych widzów do subskrybowania twojego kanału. Kiedy będziesz miał na to pomysł, wykorzystaj planszę końcową, która automatycznie wyświetli się na końcu zwiastunu. Będzie to najprostszy sposób na pozyskanie kolejnej subskrypcji.

Jak ustawić zwiastun kanału?

Jeśli chcesz dodać zwiastun na stronie głównej swojego kanału, musisz najpierw uruchomić funkcję „dostosowywani kanału”:

  1. Zaloguj się w YouTube z poziomu komputera.
  2. Przejdź do sekcji „Mój kanał”.
  3.  Wybierz opcję „Dostosuj kanał”.

Dopiero teraz możemy przejść do konfiguracji zwiastunu:

  1. Prześlij zwiastun na swoje konto YouTube.
  2. Otwórz kartę „Główna”.
  3. Wybierz kartę „Dla nowych gości”.
  4. Kliknij pole „Edytuj
  5. Wybierz opcję „Zmień zwiastun” i zdefiniuj odpowiedni film.

Inspiracje:

Poniżej znajdziesz kilka inspirujących zapowiedzi kanałów, które być może podsuną ci jakiś pomysł na własny film tego typu: